FAQ – requently asked questions – często zadawane pytania

Odpowiedzi (FAQ) na najczęściej zadawane pytania przez Internautów i Klientów:

Co to jest profil biznesowy w Google

Czy warto używać Google Search Console?

Skutecznie wspiera marketerów w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji opartych na danych.Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Posiada ponad 85% udziału w rynku. Wiele firm czerpie korzyści z bycia na szczycie w wynikach wyszukiwania stosując się do zasad oceniania przez Google. Google pomaga wszelkim inicjatywom udostępniając często bezpłatnie narzędzia wspierające budowanie renomy w Internecie. Jednym z tych narzędzi jest Google Search Console to doskonała aplikacja do zrozumienia, w jaki sposób ludzie obecnie Cię znajdują.

Google Search Console jest bezpłatną usługą, która pomaga zrozumieć, w jaki sposób ludzie obecnie znajdują Twoją witrynę. Zapewnia bogate dane o Twojej witrynie i pomaga monitorować jej wydajność w czasie. Daje również wgląd w to, jak poprawić wydajność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, w tym indeksowanie i ranking.

Firmą, która używa Google Search Console do monitorowania wydajności swojej witryny, jest firma „AP Optymalizacja”. Używamy Google Search Console do monitorowania wydajności nie tylko własnych witryn. Robimy to od początku istnienia tego narzędzia.

Google Search Console w ostatnich latach przeszło modyfikację. Wprowadzono dostęp do ruchu nawet z ostatnich 16 miesięcy. Udoskonalono wygląd oraz lepsze śledzenie/monitorowanie błędów i ich usuwanie. Rozszerzono zakres optymalizacji mobilnej.

To również narzędzie do weryfikacji Twojej domeny!

RWD (responsive web design) – co to?

Responsywne projektowanie stron internetowych (ang. RWD – responsive web design):

Responsywne projektowanie stron internetowych (RWD) to taka technika, która pozwala użytkownikom stron internetowych zapewnić optymalne wrażenia podczas oglądania, niezależnie od rozmiaru ich urządzenia.

Główną ideą RWD jest to, aby zawartość była łatwo dostępna z dowolnego urządzenia (smartphon, tablet, laptop) w położeniu panoramicznym i pionowym. Nie chodzi o projekt, ale o to, jak możesz korzystać ze swojej witryny na różnych urządzeniach i nadal mieć dostęp do wszystkich jej funkcji.

RWD jest wysoce zalecane dla każdej firmy. Każda strona www powinna działać dobrze na wszystkich urządzeniach i rozmiarach ekranu. Nie tylko sprawia, że Twoja witryna jest bardziej dostępna, ale także ułatwia wyszukiwarkom jej indeksowanie i indeksowanie jej zawartości, ale też skutkuje mniejszą ilością odrzuceń.

 

Jakie wybrać rozszerzenie domeny, krajowe czy globalne?

Posiadanie domeny najwyższego poziomu czyli kraju (np.: .pl, com.pl) często wpływa na ranking witryny na terenie tego konkretnego kraju, ale może ograniczyć możliwość globalnego rankingu strony internetowej.

Co znaczy słowo OPTYMALIZACJA ?

Optymalizacja, to z jednej strony metoda a z drugiej konkretne działanie. Najczęściej mówi się o wyznaczaniu najlepszego (optymalnego) rozwiązania. Takie rozwiązanie optymalne może dotyczyć różnych procesów w tym biznesowych, technicznych i gospodarczych. Na przykład może to być skrócenie algorytmu programu z punktu widzenia określonego kryterium lub obniżenie kosztów, czy wykluczenie określonych działań w czasie przez optymalizację czasu pracy.

Co to jest BRIEF?

To podstawowy dokument zawierający zestaw informacji użytecznych w procesie tworzenia kampanii reklamowej. Zawarte w nim informacje najczęściej dotyczą odbiorców reklamy, głównych celów kampanii, analizy rynku, budżetu, idei i pomysłów związanych z realizacją projektu. Precyzuje a przede wszystkim określa zadania stawiane np. agencji reklamowej lub copywriterowi.

Dlaczego FanPage?

Fan page – to firmowy profil na Facebooku. Jest to strona podobna w konwencji do profilu, ale przeznaczona dla firm, osób publicznych, produktów czy znanych marek (jak sama nazwa wskazuje: Fan Page – strona dla fanów). Instytucje i firmy z zasady nie mogą zakładać prywatnych profili. Posty na fan page’u można wspierać reklamami.

Fanpage jest specyficznym rodzajem strony na portalu społecznościowym jakim jest Facebook, za pomocą której można promować firmę, markę, produkt, usługę lub osobę. Pozwala na zebranie fanów w jednym miejscu sieci internetowej.

Publikowanie na fanpage interesujących treści przyciąga uwagę, zwiększa zasięg promocji/reklamy, generuje konwersje i pozwala szybciej zbudować społeczność dla danej firmy czy marki.

„cost per action” czy „cost per click”?

CPA – ang. Cost per Action, model rozliczeniowy na linii zleceniodawca (reklamodawca) oraz zleceniobiorca (wydawca, agencja), w którym zleceniobiorcy przysługuje wynagrodzenie zależne od osiąganych wyników. W modelu CPA podstawową jednostką rozliczeniową jest szeroko rozumiana akcja, ustalana wcześniej pomiędzy stronami. Jako akcję w tym modelu możemy zdefiniować np. rejestrację w serwisie, pobranie lub obejrzenie filmu wideo na stronie WWW, przejście na konkretną podstronę w serwisie czy zapis do newslettera.

CPC – ang. Cost per Click, model rozliczeniowy na linii zleceniodawca (reklamodawca) oraz zleceniobiorca (wydawca, agencja), w którym zleceniobiorcy przysługuje wynagrodzenie zależne od osiąganych wyników. W modelu CPC podstawową jednostką rozliczeniową jest pojedyncze kliknięcie.

Content marketing?

Marketing treści często łączony z copywritingiem. Jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych Klientów poprzez publikowanie interesujących i przydatnych treści, które wzbudzą zainteresowanie ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców (target).

Na czym polega ban w wyszukiwarce?

Kara Google, która ma charakter permanentny. Polega na usunięciu witryny z indeksu wyszukiwarki. Ban nakładany jest najczęściej na witryny łamiące prawo bądź naruszające czyjeś prawa autorskie.

Public Relations – PR ?

Wizerunek. Kreowanie wizerunku osoby, firmy, również partii politycznej, danego urzędu czy państwa. Jest to również kształtowanie stosunków publicznie działającego podmiotu z jego otoczeniem. Celem public relations jest dbałość o dobry wizerunek, akceptację i życzliwość wobec działań danej osoby czy organizacji. Skrót PR kojarzy się oprócz wizerunku z reputacją i tożsamością.

Czym jest Wizerunek?

To zbiór informacji w formie mieszaniny faktów i odczuć na temat naszego nazwiska/nazwy, przypisanych fizycznie do naszego wyglądu. To też wiedza naszego środowiska o tym, jacy jesteśmy!

Wizerunek biznesowy to nic innego jak to, co myślą o nas np. nasi klienci, konkurencja, partnerzy, kontrahenci, inwestorzy, ludzie z branży i inne środowiska społeczne i polityczne.

Możemy wymieniać wiele nazwisk znanych osób. Wszyscy Ci ludzie zapracowali na swoje nazwisko/nazwę, wykonali pracę, która spowodowała, że ich nazwisko i nazwa firmy stała się rozpoznawalną marką, pozytywnym znakiem firmowym.

Kim jest copywriter?

To człowiek od słowa. Zajmuje się wyrażaniem otaczającej rzeczywistości we właściwe zdania i slogany. Czasem mówi się, że to sprzedawca słowa. Efekt pracy copywritera możemy dostrzec wszędzie: na ulicach, w sklepie, w kinie, na stronach gazet, w telewizji, w internecie i naszych mieszkaniach, ale także to bilbordy, ulotki, plakaty, etykiety, portale/strony www, spoty reklamowe, newslettery czy fanpages na Facebooku, oraz inne posty w mediach społecznościowych.

Copywriter jest też analitykiem. Wyciąga wnioski, porównuje dane a jak już wie, jak dotrzeć do klienta, używa takich zwrotów, aby podsycać oczekiwania. Umiejętnie wpływa na gusty przez wcielanie w życie kreatywnych pomysłów reklamowych i opracowuje kampanie reklamowe.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to działania w wyszukiwarce internetowej służące zwiększeniu widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google. Najczęściej pozycjonowanie odbywa się na technikach nie w pełni zgodnymi ze standardami wyszukiwarek. AP Optymalizacja nie stosuje technik niezgodnych ze standardami i spamerskich. Pozycjonowanie stron lub sklepów www odbywa się często razem z działaniami SEO.

Pod pojęciem „SEO” (Search Engine Optimization) lub prościej „pozycjonowanie” kryją się takie działania, których celem jest wypromowanie danej witryny (na wybrane słowa/frazy kluczowe) w wyszukiwarce. Pozycjonowanie zdecydowanie wpływa na wzrost popularności naszej witryny a jego ostatecznym celem jest zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe (najlepiej na pierwszej stronie wyników wyszukiwani). Badania wykazują, że Internauci niezwykle rzadko szukają informacji poza pierwszą stroną wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie od dawna jest uważane za najbardziej skuteczny, ale także najtańszy sposób na pozyskanie dużej liczby klientów. Element bezpośrednio wpływający na pozycję danej witryny w wyszukiwarce jest to ilość linków do niej prowadzących.

Google widzi to mniej więcej tak: Jeśli bardzo wiele innych witryn internetowych odwołuje się do Twojej strony to oznacza, że jest ona wartościowa i warto więc ją promować poprzez ustawianie jej na wyższych pozycjach. Jeśli chcesz aby Twoja strona była wysoko w wyszukiwarce musisz zdobyć jak największą ilości wartościowych odnośników przychodzących.

Linki prowadzące do Twojej strony możesz zdobyć na wiele różnych sposobów. Zdecydowanie najlepszym i niezawodnym sposobem na ich pozyskanie jest samodzielne zamieszczanie wpisów linkujących do Twojej strony w np. blogach oraz w katalogach (określane też mianem Katalogów SEO).

Co oznacza skrót SEO?

SEO (z ang. Search Engine Optimization) a w dosłownym tłumaczeniu optymalizacja pod silnik danej wyszukiwarki (głównie GOOGLE). Polega na poprawie widoczności w statycznych wynikach wyszukiwania (tzw. organicznych – czyli nie tych płatnych, jak w przypadku Google jest to reklama w formie linków sponsorowanych Ads)

Co oznacza nazwa „AP OPTYMALIZACJA”?

Dwie pierwsze litery pochodzą od pierwszych liter imienia i nazwiska właściciela firmy. Słowo OPTYMALIZACJA oznacza charakter usług świadczonych, które odwołują się do podejmowania takich działań na rzecz firmy Klienta, aby uzyskać efekt optymalizacji w zakresie zwiększenia przychodów i zmniejszenia kosztów.

Czynniki rankigowe Google

Jak często powinno się robić aktualizację strony?

Na aktualizację strony składa się wiele czynników. Oprócz aktualizacji bieżących CMS i wtyczek (pluginów) należy dokonywać aktualizacji/modyfikacji treści publikowanej na stronie. Im bardziej aktualna treść na stronie tym wyższe dla niej uznanie w rankingu. Google faworyzuje strony na których jest często aktualizowana treść (zachowana jest częstotliwość aktualizacji) oraz dodawana jest nowa. Ta ostatnia ma najczęściej podaną przez Google datę publikacji.

 

Czy dla wyszukiwarki ma znaczenie otagowanie obrazów?

Obrazy wysyłają wyszukiwarkom ważne informacje dotyczące trafności przez nazwę pliku, tekst alternatywny, tytuł, opis i własność.

Obrazy to też świetny sposób na wyświetlenie treści przez wyszukiwarkę na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. Mogą pomóc Ci uzyskać dobrą pozycję w rankingu, a także służyć jako wezwanie do działania. Obrazy są jedną z najważniejszych części każdego postu lub artykułu. Im świeższe i unikalne tym więcej zyskują w algorytmach wyszukiwarki i jej SI (Sztucznej Inteligencji).

Zapoznaj się ze standardami Google! Jedna z głównych zasad brzmi: „twórz strony głównie dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek .”

Pamiętaj również, aby nie umieszczać ważnego tekstu w obrazach: należy unikać umieszczania tekstu w obrazach, zwłaszcza ważnych elementów tekstowych, takich jak nagłówki stron i elementy menu, ponieważ nie wszyscy użytkownicy mają do nich dostęp (a narzędzia do tłumaczenia stron nie będą działać na obrazach). Aby zapewnić maksymalny dostęp do treści, zachowaj tekst w HTML, staraj się wstawiać tekst alternatywny dla obrazów.

 

Co znaczy „zduplikowana treść” ?

Google staje się coraz mądrzejszy i mądrzejszy. Może teraz wykrywać zduplikowane treści na stronie. Aby uniknąć tworzenia duplikatów treści, możesz użyć tagu „noindex” na swoich stronach. Jeśli Twoja witryna zawiera różne strony w dużej mierze o identycznej treści, warto użyć preferowanego adresu URL. (Nazywa się to „canonicalization” (PL: kanonizacją)).

Zduplikowana treść to problem w sieci. Google walczy z tym od lat i w najbliższym czasie nie zniknie. W niektórych przypadkach powielanie treści jest nawet zamierzone, na przykład gdy tworzysz stronę z wieloma wersjami tego samego fragmentu treści w różnych językach lub formatach. Jednak w większości przypadków zduplikowana treść jest niezamierzona, na przykład gdy tworzysz więcej niż jedną wersję tego samego artykułu, nie zdając sobie sprawy, że utworzyłeś identyczny fragment treści.

Jednym ze sposobów uniknięcia tego jest użycie robota indeksującego, takiego jak Copyscape lub Plagiarisma, do wyszukiwania duplikatów przed opublikowaniem nowego artykułu lub postu. Innym sposobem jest utworzenie unikalnych adresów URL dla każdej wersji treści, aby wyszukiwarki mogły je od siebie odróżnić.

Jaka powinna być długość treści dla pojedynczej podstrony?

Algorytmy Google preferują podstrony, którą mają szeroki zakres treści. Ostatnie badania potwierdzają, że średni wynik Google na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to długość około 1447 słów dla pojedynczej strony! Odkryto, że liczba słów była równomiernie rozłożona wśród 10 najlepszych wyników wyszukiwania w Google!

Jak często kluczowe słowo lub fraza musi wystąpić na danej podstronie?

Google indeksuje strony na podstawie algorytmów a reguły/szczegóły są znane tylko nielicznym z administratorów wyszukiwarki. TF-IDF prawdopodobnie w zaawansowanej wersji weryfikuje częstość danego słowa/frazy w publikacji. Zasada mówi, że im częściej fraza/słowo kluczowe pojawia się w np. dokumencie, tym bardziej prawdopodobne jest, że podstrona dotyczy tego słowa/frazy!

Czy mają znaczenie TAGi w pozycjonowaniu strony?

Zdecydowanie są ważne, przede wszystkim te z tytułu podstrony i miejsca (początek czy koniec) oraz odpowiedniego użycia znacznika nagłówka (H1, H2…)! Google używa tagu H1 jako drugorzędnego sygnału trafności.

Czy niejawne WhoIs ma wpływ na SEO.

Pod szczególnym nadzorem do weryfikacji ze strony botów wyszukiwarek są domeny, których dysponent ukrywa swoje dane osobowe. Pod takimi domenami często kryją się usługi spamerskie.

Czy wiek domeny ma wpływ na SEO?

Ma wpływ to jak długo domena była opłacana za aktywność (im dłuższa tym lepiej) oraz jakość treści, która była publikowana pod domeną. Wpływ ma zawarcie słowa kluczowego w nazwie domeny!

Witryna z niestabilnym właścicielem, dużymi spadkami może tworzyć podstawy dla Google „zresetowanie” historii danej witryny, negując wszystkie linki prowadzące do domeny. Są przypadki, że ukarana domena może przenieść karę na nowego właściciela.