Hit

Chcesz skutecznie promować markę w internecie?
Wykorzystaj obraz video!

  • 80 procent ruchu internetowego generowana jest już na treściach wideo.
  • 78 procent internautów co najmniej raz w tygodniu ogląda materiały wideo, natomiast 55 procent robi to codziennie.
  • Treści wideo są dwukrotnie częściej udostępniane przez użytkowników mediów społecznościowych, w porównaniu z postami z tekstem i zdjęciami.
  • Przeciętny użytkownik internetu spędza tygodniowo 19 godzin na oglądaniu wideo.

Powyższe dane mówią same za siebie: wideomarketing to potężne narzędzie promocyjne. Jeśli więc Twoja firma jeszcze go nie wykorzystuje, powinna zacząć to robić jak najszybciej. Konkurencja w Twojej branży już w ten sposób zapewne działa.

Dane statystyczne

Rodzaje treści wideo wykorzystywanych do marketingu wideo Serwis Social Media Examiner podaje, że 57 procent marketerów korzysta z wideo w swoich strategiach marketingowych. Popularność marketingu wideo rośnie z roku na rok, co potwierdzają również dane dotyczące liczby odbiorców tej formy reklamy.

Według Statista, globalna liczba odbiorców materiałów wideo w 2021 roku wyniosła 3,26 mld. To o prawie pół miliarda więcej niż jeszcze w 2019 roku. Dodatkowo, eksperci tego rynku przewidują, że do końca 2023 roku, liczba ta wzrośnie to niespełna 3,5 mld.

Globalna liczba odbiorców wideo marketingu według raportu firmy Cisco, z materiałów wideo w internecie korzysta 85 procent użytkowników. Mimo że najpopularniejszym wśród marketerów contentem wideo są webinary, to dużą siłę marketingową niosą ze sobą filmy produktowe.

Firma Opinionmonster podaje, że 72 procent użytkowników woli obejrzeć film w internecie na temat danego produktu niż czytać na jego temat. Z kolei 84 procent badanych przyznaje, że do zakupu danego produktu zachęciło ich wideo marketingowe przedstawiające jego cechy.

Nie tylko rośnie liczba użytkowników oglądających materiały wideo. Jak wynika z danych Wyzowl, z roku na rok rośnie liczba firm, które korzystają z marketingu wideo do promocji swoich produktów. W 2021 roku było to 86 procent, wobec 61 procent pięć lat wcześniej.

Facebook liderem wideo marketingu. Analizując media społecznościowe pod kątem popularności treści wideo, wyróżnić możemy Facebooka, z którego korzysta 81 procent marketerów. Na kolejnych miejscach znajdziemy Instagrama, z których korzysta odpowiednio 76 i 59 procent marketerów oraz serwis LinkedIn.

Źródło powyższych danych: interaktywnie.com

 

Jakie są wymagane działania do skutecznego internetowego marketingu?

Internet to wspaniałe miejsce do promocji i działań reklamowych. Skuteczność w Internecie zależy od planu. Każdy przygotowany przeze mnie plan zawiera cel, target i miejsca promocji.

Cel:
Do każdego celu piszę konspekt, w którym określam założenia, oraz co przez działania promocyjno-reklamowe chcemy osiągnąć.

Target:
Określenie adresatów oferowanych towarów/usług jest podstawą uzyskania wysokich rezultatów działań promocyjno-reklamowych w Internecie.

Miejsca internetowej promocji:

  • Fanpages
  • Grupy Fb
  • Instagram
  • Tik tok
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Landing page
  • Standardowa strona WWW
  • Messenger
  • Poczta internetowa (Mailing, newsletter, Personalny Mailing)
  • Wyszukiwarka internetowa Google:
    ⁃ SEO statyczne,
    ⁃ Kampanie tekstowe i Displayowe,
    ⁃ Profil biznesowy Google,
    ⁃ Mapy Google,
    ⁃ Zdjęcia i video w Google.

Wszystkie działania w Internecie oparte są na budowaniu relacji z użytkownikami przez:

A) Publikowanie wysokiej jakości treści:
1. Na treść składa się tekst, obraz w formie zdjęcia lub video oraz dźwięk,
2. Tekst zawiera nagłówki, linki, hashtagi oraz lokalizację,
3. Każde zdjęcie i video publikowane jest dostosowane do wymogów danego medium,
4. Każdy publikowany obraz cechuje się naturalnością i prawdziwością przekazu,
5. Treść motywuje do działania, czyli: „Call to action”.
6. Na „Call to action” składa się zachęta do wykonania: komentarza, oceny, napisania wiadomości, wypełnienia formularza, wysłania SMS’a lub e-mail, telefonu, zaproponowania spotkania.

Od czego zaczynam w pierwszej kolejności?

B) Najważniejszym źródłem pozyskiwania leadów (prospektów) jest wyszukiwarka Google i powiązane z nią narzędzia — usługi:
1. Założenie konta w Google — od tego startujemy,
2. W ramach konta wspólnie z Klientem tworzę treści i jednocześnie uczę zarządzać wieloma narzędziami: od kalendarza, poczty po tworzenie dokumentów i dostęp do analityki (statystyki),
3. Dodać rozbudowane informacje o stronie internetowej Klienta, dołączam rozbudowane opisy oferowanych towarów/usług, obrazy (zdjęcia, video, grafiki) oraz adresy dostępowe,
4. Wreszcie wszystkie działania opieram na dobrze dobranej treści uwzględniającej słowa/frazy kluczowe odwołujące się do projektu Klienta lub z nim powiązanych.
5. Zawsze pamiętam o publikowaniu opinii i poleceń.

Schemat działań przygotowuję indywidualnie dla każdego klienta.
Zobacz przykładową ofertę: TUTAJ

Zadzwoń: +48531888925 – wyślij sms’a lub wypełnij formularz.