adwords_optymalizacja_budzetu_reklam.jpg

AdWords – czy da się zoptymalizować budżet reklam?

Czym jest AdWords?

To system reklamowy koncernu Google, którego start datuje się na 20 października 2000 roku. Cały trik polega na wyświetlaniu adresów różnych stron www z krótkim opisem i/lub innych plików dostępnych on-line w Internecie (np. .pdf czy video) w opcji CPC (koszt za klik) i CPM(koszt dotarcia do 1000 odbiorców).  Zasada oparta o AUKCJĘ czyli, który z reklamodawców w „systemie aukcji” da więcej za link tym jest wyższa pozycja danego linku w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Link taki nazywa się linkiem sponsorowanym. Efektywność takich działań reklamowych jest mierzona za pomocą współczynnika CTR (procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń).

Obecnie system AdWords oferuje dwa typy linku sponsorowanego. Tutaj skupiam się bardziej na wyborze słów kluczowych, które są podstawą wyświetlania reklam w wyszukiwarce Google. Ten drugi typ to wybór witryn partnerskich (w ramach systemu Google AdSense) na których wyświetlana jest reklama AdWords. O stronach w systemie AdSense będę pisał wkrótce.

Ze względu na ograniczoną ilość miejsc w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki na pierwszej stronie i ogromne zainteresowanie reklamodawców tą formą reklamy, Google z czasem wprowadziło dodatkowe kryteria (algorytmy) wyświetlania. Na pozycję linku sponsorowanego ma wpływ nie tylko cena zaoferowana przez reklamodawcę w systemie AdWords, ale wiele jeszcze innych czynników jakości.

Do tych czynników decydujących o głównym wyniku jakości AdWords należy zaliczyć:

1. Właściwość treści użytej, czy jest zgodna z docelową treścią linku sponsorowanego,
2. Jakość zastosowanego tekstu reklamowego,
3. Algorytm zgodności i niespamowa powtarzalność słów kluczowych do tych wyszukiwanych przez Internautów, a użytych w reklamie i w treści docelowej treści linku sponsorowanego,
4. Jakość samej witryny do której odwołuje się link sponsorowany,

Jest więc dużo do optymalizacji!

Aby skutecznie zoptymalizować działania w marketingu reklamowym należy wykonać analizę, która dostarczy odpowiedzi na pytania: dlaczego płacimy tak dużo, czy jest możliwe płacić mniej i uzyskać lepsze wyniki w działaniach promocyjno-reklamowych w AdWords i wyszukiwarce Google? Obecnie nie pozostaje nam inna możliwość (pewnie długo jeszcze nie będzie innej opcji) poza Google, które wg różnych opinii stanowi ponad 90 % lub 95% rynku w Polsce.

Często reklamodawcy nie mają wiedzy lub zapominają, że wysokie koszty reklamy w AdWords wiążą się też ze złą jakością samej reklamowanej strony. O jakości strony  świadczy TREŚĆ w tym ta ŹRÓDŁOWA, DESIGN, RESPONSYWNOSĆ i SZYBKOŚĆ ŁADOWANIA. To skutkuje, że można powiedzieć iż, źle zoptymalizowana reklama to wyższa stawka za uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale też większy koszt za klik, zmniejszona ilość wyświetleń lub/i ograniczenia częstotliwości wyświetleń.

Źle zoptymalizowana witryna skutkuje, że bez AdWords nie mamy szansy zobaczyć jej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Pamiętajmy, że na stronie Google wyświetlają się linki sponsorowane i linki standardowe. Pozycja tych ostatnich zależy również od zgodności z algorytem Google.

Dlaczego niektóre strony nie potrzebują reklamy w AdWords lub traktują tę reklamę wspomagająco? To już temat na inny artykuł lub rozmowę.

Wydaj o 25% mniej na reklamę w AdWords i zyskaj 25% więcej Klientów!

Zapraszam do kontaktu: 48 531 888 925. Rozmowa ze mną nic nie kosztuje.





Trwa ładowanie danych z Facebooka

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA stron - pozycjonowanie SEO - tworzenie stron - marketing - audyt strony - reklama