wydaj_down.png

Persona i grupa docelowa!

W okresie Średniowiecza człowiek przez całe życie pochłaniał około 2000 komunikatów informacyjnych. Obecnie to dawka informacji (w tym reklamowych) na dzień. Biedny konsument próbuje się odnaleźć w tym gąszczu informacji przez mocną selekcję informacji. Wybiera tę, która jest mu w pierwszych kilku sekundach intuicyjnie najbliższa. Sekundy decydują!

Tak ważne dla e-marketera jest bardzo dokładane poznanie grupy docelowej, aby precyzyjnie docierać z informacją o usługach i produktach do konkretnego reprezentanta właściwej grupy docelowej. Mówimy o dobrze opracowanej PERSONIE. Jest to ważne w budowaniu internetowego marketingu i wizerunku.

Tylko przez dobre profilowanie czyli segmentację, targetowanie i pozycjonowanie (STB) odbiorcy z uwzględnieniem wieku, płci, wykształcenia, dochodu, zawodu, miejsca zamieszkania i pracy, miejsca wykonywania zakupów, przez aspekty psychograficzne podzielone na osoby fizyczne i prawne; wreszcie kończąc na czasie spędzonym w sieci (gdzie, kiedy i jak) – może przynieść to dobry efekt dla naszych działań reklamowo-promocyjnych.

Przez rozwój mediów społecznościowych łatwiej jest nam przeprowadzić proces segmentacji. To nasz odbiorca dokonuje autosegmentacji w sieci przez likowanie i przynależność do grupy, określa się nam jaki segment Klient reprezentuje. Pozostaje nam pozycjonowanie na zasadzie stworzenia optymalnej oferty dla naszego Klienta.
Wydaje się to banalnie proste, ale, jednak problem dotyczy właściwego doboru person. Łatwo jest zagubić się w dużej ilości person a to przynosi niewłaściwe działania. E-marketing od początku musi być oparty o dobrą optymalizację działań, czyli strategię/taktykę i zaplanowanie w czasie.





Trwa ładowanie danych z Facebooka

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA procesu biznes, strony www, pozycjonowanie SEO, tworzenie stron, marketing, analiza