reklama_bezpieczenstwo_zludne_sznase.jpg

Powrót do korzeni reklamy – Claude Hopkins

Wiem, że nie jestem konserwatywny w postępowaniu i poglądach. Często jednak nakazuję mojemu EGO stanąć obok mnie i przyglądać się mojej osobie. Wtedy doświadczam kolejnej pewności, że na pewno nie jestem optymistą. Przestałem sięgać dalej niż to możliwe. Odrzuciłem nieoznakowane szlaki. Nie jestem już ryzykantem - ale też nie szydzę z konserwatyzmu. Przestałem od momentu, kiedy zająłem się promocją i reklamą, i optymalizacją budżetu działań reklamowo-promocyjnych.

Kilka lat temu postawiłem (jak kiedyś C. Hopkins) na najważniejsze słowo: „bezpieczeństwo”, które coraz częściej przypisuję do frazy „oszczędności i ostrożności”. Śledząc rynek potwierdzam za C. Hopkinsem, że większość obserwowanych biznesów upadło przez „złudne szanse”, ryzyko, nieprzemyślaną ucieczkę przed konkurencją i… utopione pieniądze w złej reklamie, i nie chodzi tutaj o porażki reklamowe. Te ostatnie zawsze mają prawo wystąpić, jednocześnie są TESTEREM zachowań odbiorców. Musimy je przeprowadzić np. dla testu reakcji społeczeństwa z założeniem, że reklama może mniej lub bardziej być nietrafiona.

Jaka powinna być reklama?

Reklamie trzeba dać duszę z siłą przyciągania taką, jaką ma dobry sprzedawca. Jeśli sprzedawca zatraci duszę sprzedaży może utopić Tobie część biznesu, ale zła reklama topi cały Twój biznes. Reklama nie może krzyczeć „kup mnie” bo napotyka na opór. Również wzniosły styl pisania reklamy jest wadą. Czyli jak pisać? Tak jakbyś to robił w sprzedaży bezpośredniej. Wcale niekrótko i na styl „swój chłop”.  Na temat i bez ograniczeń słownych. Nie rób tego dla Twojej przyjemności, ale dla przyjemności Klienta! Ludzie usłyszą to, co ich zainteresuje; zobaczą to, co będą chcieli zobaczyć; przeczytają jeśli tylko tego będą chcieć. To CHCĘ zrobią z chęcią, jeśli pozbawimy nasze reklamy rażenia, przesadnej krzykliwości  oraz ozdobień.

Reklama nie może być zabawowym przedstawieniem oczekującym na oklaski.
Twórca reklamy nie jest aktorem, ale zawsze sprzedawcą.

Planując reklamę zawsze mam przed oczami Klienta, ale nie tłum. Klient zawsze staje twarzą w twarz z reklamą a nie z tłumem reklam! Ten odwrotny widok zawsze pozostanie oczekiwaniem na poklask....





Trwa ładowanie danych z Facebooka

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA procesu biznes, strony www, pozycjonowanie SEO, tworzenie stron, marketing, analiza