Automatyzacja i Optymalizacja Marketingu

Nowy wymiar reklam

niedziela 11 listopad 2018 - 23:35:10
marketing-wirusowy-szeptany.png

Reklama jest częścią marketingu.

Reklama, towarzyszy nam obecnie na każdym kroku. „Zieje” z bilbordu przy ulicy, gazety i gazetki sklepowej, krzyczy z telewizji, radia i Internetu. Jednocześnie uodporniamy się na jej działanie. Podczas nadawania reklam przełączamy programy w telewizorze czy radiu lub wyciszamy odbiornik. Coraz więcej ludzi przez uodpornienie się (ale też spowszechnienie ) nie zauważa tej wiszącej lub stojącej reklamy. Na chodniku, pana rozdającego ulotki omija sie z daleka lub bierze z grzeczności, wyrzucając zadrukowany papier przy najbliższym koszu na śmieci. Czy Jan Gutenberg mógł to przewidzieć w 1441 roku, kiedy to wynalazł druk?

Niektórzy specjaliści od marketingu wyrywają sobie włosy z głów z pytaniem „co robić?”.

- Może przez głośne NAWOŁYWANIE jak to dawniej bywało? - Też nie! Działy reklamowe telewizji podczas nadawania reklam wzmacniały siłę głosu. Chwilowo dawało to dobry skutek, w efekcie odwrotny do oczekiwanego. Widzowie też naciskają, aby wprowadzać w prawie ograniczenia do emisji/wywieszania reklam w tym dźwiękowych na ulicach, skwerach czy na imprezach masowych. Współczesny reklamodawca musi mieć specjalne zezwolenia i jeszcze słono za uprawnienia zapłacić. Jednak mając zezwolenie na tzw. „krzyczenie” na chodnikach i skwerach, to trzeba się nieźle „nadrzeć papy”, a np. ludzie młodzi (załóżmy, że to ten nasz target ) nas nie zauważą…, w większości ze słuchawkami, smartphonami, często tak zamyślonych, że nie słyszą syreny karetki! Jak dotrzeć z reklamą? Co robić?

Wiszące i stojące reklamy to obecnie jakaś forma stałego wystroju z mniej lub bardziej fajną grafiką, i tyle! Na serio, to społeczeństwo w większości nawet nie dostrzega tych reklam, bo są wszechobecne, jak chmury na niebie. Są i już. Tylko nieliczni coś tam zauważą, może skomentują. Czy te chmury cokolwiek dają? Z punktu ekosystemu, na pewno.

- Co robić? Działać, dostrzegać zmiany te, jakie przynosi nam każdego dnia rozwój technologii, ale także wyciągać wnioski i dostosowywać się do wymogów „nowego świata reklamy i marketingu”.

Marketing nadaje cel reklamie i określa jej skuteczność!

Reklamujemy się, aby zwiększyć sprzedaż danego produktu czy usługi. Wielu przedsiębiorców uważa, że od reklamy a nie od marketingu zależy często „być lub nie być” w branży i oszczędzają w pierwszej kolejności na marketingu.

Druga połowa XX to rozwój środków masowego przekazu (telewizja, radio, prasa), ale schyłek XX i początek XXI wieku to przede wszystkim niesamowity rozkwit Internetu. Ten ostatni spowodował, że mówimy o rewolucji w narzędziach reklamy i sposobie reklamowania. Wszystko się zmieniło, a marketing (siła sprawcza dla reklamy) wskoczył na poziom 4 i 5. Prawdziwa rewolucja nastąpiła w 2005 roku przez ogólnodostępną internetową platformę wymiany filmów YouTube. Media (TV, Radio i Prasa), zaczęły skutecznie oceniać nowe możliwości docierania do konsumentów. Ogromne wydatki na badania marketingowe rynku/ów zaowocowały zrewolucjonizowaniem się mediów a Internet okazał się najważniejszym nowym medium.

Dzisiaj o Internecie można śmiało napisać, że to najważniejszy kanał informacyjno-sprzedażowy, który wymaga całkowicie nowych skomplikowanych narzędzi, specjalnej uwagi marketingowej włączając udział wielu innych nauk w tym psychologii, socjologii, ekonomii i statystyki. Zmiany w technologii informatycznej i ciągły rozwój Internetu przy towarzyszącym ewoluowaniu polityki i gospodarek, skutkuje, że firmy mogą sobie łatwiej radzić, ale zmuszane są wydawać więcej w tym na pozyskiwanie najlepszych specjalistów. Tych ostatnich na rynku wciąż brakuje. Warto tutaj zacytować P. Kotlera i K.L. Kellera o marketingu, ponieważ obecnie jest to szczególnie „działalność, zbiór instytucji i procesów, które służą tworzeniu, komunikowaniu się, dostarczaniu i wymianie ofert mających wartość dla klientów, kooperantów, a także społeczeństwa”.

Mamy obecnie taką sytuację, że zarządzanie marketingiem w firmie wymaga wiedzy i ciągłego kształcenia się, ale jednocześnie wymaga się od Marketera posiadania umiejętności bycia zawsze o krok do przodu w marketingowej strategii i nie może przez chwilę zapomnieć o roli Internetu.

Marketing 4.0 Nowy wymiar reklamy!

Można napisać, że mamy do czynienia z odmianą marketingu wirusowego i szeptanego, w którym najważniejsze jest oddziaływanie na emocje i angażowanie userów do wchodzenia w interakcje. Inspiracją może być np. celowo utworzone video lub collage najprostszej formie z założeniem, że z czasem ma żyć własnym życiem…, ale jaką robi robotę? (…)

Prowadzę szkolenia z zakresu technik i optymalizacji marketingu!

Masz pytania? Zadzwoń: 531 888 925. Podoba się artykuł? Udostępnij proszę.





Trwa ładowanie danych z Facebooka

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA stron - pozycjonowanie SEO - tworzenie stron - marketing - audyt strony - reklama