andrzejpluta_com.png

Analiza Kreacja Optymalizacja Przebudowa Stron Www. NarzÄ™dzia SEO/ Efektywna optymalizacjaDlaczego strona nie pozycjonuje się?

Pięknie wykonana witryna nie pozycjonuje się, a wejście do źródła dyskwalifikuje daną witrynę, co do jej profesjonalizmu. Często bycie grafikiem nie oznacza bycie web masterem i odwrotnie. Oczywiście są witryny, których właściciele od  samego początku przyjęli postawę dla strony ”wejdź na nią jak się dowiesz o niej ode mnie”, i szanuję takie podejście. Sam stosuję tę technikę prezentacji wobec niektórych moich witryn. Jednak wyjątki (plus te moje) nie świadczą jednak, że to powszechna zasada.

Źródło strony?

Pod dowolną domenę można przypiąć każdą treść i grafikę. Fajnie, gdy te dwie wartości współgrają ze sobą. Cieszy się wtedy oko prawie każdego internauty. Prawie, ponieważ o gustach tutaj nie do końca wypada mi pisać. Jest też trzecia wartość, ta niewidoczna dla przeciętnego użytkownika internetu, ale ochoczo przeglądana przez wirtualne roboto-pająki. Czyli źródło strony lub kod strony, najczęściej jako html lub php. Dla niewtajemniczonych nazywany „masą krzaczków”.

Treść dowolnej witryny  zapisywania jest pomiędzy „krzaczkami”. To spójność tego kodu oraz jego jakość ma duże znaczenie dla pozycji witryny w wyszukiwarkach (głównie Google).

Po co miałbym tworzyć stronę, której nikt nie będzie odwiedzał, dlatego tworząc nową witrynę internetową dla Klienta zawsze zaczynam od analizy wstępnej i pytania:


Czy da się umieścić utworzoną stronę internetową na 1-m miejscu lub pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google?

Odpowiadam, że tak, lub bywa to prawie niemożliwe. Zależy wszystko od wielu czynników. Najważniejszy z nich to ile jeszcze stron o podobnej treści jest zarejestrowanych w danej wyszukiwarce lub katalogu. Im większa jest konkurencja - tym trudniejsze pozycjonowanie. Drugą bardzo ważną rzeczą jest to, że każda wyszukiwarka ma swoje własne kryteria sortowania stron o podobnej treści. Więc nie da się zrobić strony doskonałej ogólnie, można lecz dopasować ją do google.pl, GOOGLE, które ma największy udział w rynku.
Wiele utrudnień:
Jeśli są setki tysięcy stron o podobnej treści dla danej frazy lub wyrazu, - to bez specjalnych działań tworzona witryna www jest skazana na dalekie miejsca w wynikach wyszukiwania. Problem też polega na tym, że ciągle pojawiają się nowe strony. Mechanizmy działania wyszukiwarek ulegają często nagłym zmianom i udoskonaleniom. Zmieniają się szanse zarejestrowanych wcześniej stron - mogą się one zwiększyć, albo bardzo zmniejszyć. Pozycjonowanie strony w wyniku tego jest procesem ciągłym i regularnym... wieloetapowym.


Przerabianie - Modernizacja - Optymalizacja:

Jeśli od daty utworzenia strony minęło sporo lat, to konieczna jest gruntowna przeróbka witryny www i dopasowanie jej do kryteriów wybranej wyszukiwarki. Tworzenie delikatnych zmian na stronie zazwyczaj daje nikłe efekty.

Wybór pozycjonowania często zależy od domeny i jej historii:

Jeśli domena ma historię powyżej 6 m-cy/wielu lat i zbudowano jej historię negatywną np. w archiwum Google, to najlepsza treść na stronie obronić się może po upływie długiego czasu! Dlatego sprawdzam genezę domeny, czy treść witryny będzie miała dużo konkurencyjnych stron o podobnej treści, ale także konkurentów, których stać finansowo na pozycjonowanie dynamiczne (np. ad words) i uzgadniam jeszcze na etapie projektowania z webmasterem słowa kluczowe, i wszystkie teksty jakie będą umieszczane w witrynie. Przygotowuję zawsze witrynę do pozycjonowania statycznego.

Czy nie piękne jest stwierdzenie: moja strona pozycjonuje się sama i tego właśnie Wam życzę!




Trwa ładowanie danych z Facebooka

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA stron - pozycjonowanie SEO - tworzenie stron - marketing - audyt strony - reklama