rodo_zmiany_w_ochronie_danych_osobowych_25_maja_2018.jpg

Zarządzanie zgodami!

Czy mogę dzwonić z ofertą do potencjalnego klienta po 25 maja? Czy mogę zadzwonić drugi lub trzeci raz?

W jaki sposób uzyskać zgodę na wysyłanie ofert mailowych do klientów, którzy zamawiają towar poprzez telefon, e-maila, czy też bezpośrednio w siedzibie firmy?

Jak zarządzać danymi, które pochodzą z takich źródeł jak telefon, sms, czat, formularz kontaktowy na stronie www, lub wiadomość w pozostawiona np. na fanpag’u firmy?

AP Optymalizacja oferuje rozwiązanie zgodne z RODO na zarządzanie danymi i zgodami pozyskanymi z różnych źródeł.

RODO wprowadza zasadę świadomego zarządzania danymi klientów i ich uporządkowania. Przede wszystkim RODO nakłada na nas obowiązek posiadania wyraźnie udzielonej przez Klienta zgody!

Powiedzenie, że „nr telefon wylosował komputer” – zwyczajnie nie przejdzie!

Klient otrzymuje bardzo mocne narzędzie w formie wypowiedzenia frazy: „nie wyrażam zgody na dalsze przetwarzanie moich danych” . W tej sytuacji osoba dzwoniąca ma nie tylko obowiązek zakończenia rozmowy, ale powinna poinformować administratora, aby usunął telefon z bazy.

Jak uniknąć:
- duplikacji rozmów w tym samym czasie,
- niekontrolowania statusu numeru,
- ponownego wpisania nr do bazy przez innego dzwoniącego w firmie,
- niepoprawnej weryfikacji numeru, ponieważ numer został usunięty przez administratora i ma status „cofnięto zgodę dla naszej firmy”,
- jak uniknąć kar, przecież nie wystarczy, że dzwoniący rozłączy się (pozostawia ślad w formie ID lub nawet samego nagrania – odbierający może nas nagrywać)?

Czy w celach dzwonienia do potencjalnych Klientów będzie trzeba wykupić specjalny PREFIX, który na naszych urządzeniach będzie wyświetlał informację: „linia call center” lub „telemarketer”, a może będzie pojawiać się „nazwa firmy i jej numer”, a to już byłby wystarczający sygnał – obierać lub nie odbierać?

Jeszcze jest opcja blokowania połączeń przez apkę np. Callblock lub weryfikację u wujka Google, ale to ostatnie można nazwać  „szkoda czasu”, bo i tak nasze rodzime Tele-firmy nie szczędzą pieniędzy na mnogość numerów z których dzwonią.

Najskuteczniejszą bronią na tych, co nie przestrzegają zasad RODO, będą kary. Natomiast firmy, które wprowadzą zasadę świadomego zarządzania danymi klientów, uporządkowania ich zgód oraz będą przestrzegać warunków RODO nie muszą martwić się o problemy.

Masz pytania? Dzwoń! Zapraszam do kontaktu: 531  888  925!




Trwa ładowanie danych z Facebooka

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA procesu biznes, strony www, pozycjonowanie SEO, tworzenie stron, marketing, analiza