algorytm_google_fred_pingwin.jpg

Ostatnie miesiące nie są szczęśliwe dla WebMasterów. W wielu domenach miały miejsca nagłe spadki i wzrosty w wyniku wprowadzenia przez Google rozbudowanych algorytmów, bardziej inteligentnych wirtualnych Robocików.

Od Świstaka po Pingwina!

1. Google postanowiło analizować (za pomocą groźniejszego Świstaka od Pingwina) jakość linków prowadzących do domeny, obniżenie ich wagi/mocy a niektóre linki mają nie być brane pod uwagę w pozycji SERP* z naciskiem czasu spędzonego na stronie – interakcji i zachowań użytkowników klikających w linki DO i Z.

SERP (Search Engine Results Page) – strona internetowa wyświetlająca listę adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej; obejmuje ona strony znalezione automatycznie przez wyszukiwarkę i adresy wprowadzone do indeksu ręcznie oraz adresy pochodzące z bazy adresów opłacanych przez ogłoszeniodawców.
Adresy te są wyświetlane w pewnej kolejności, jako pierwsze od góry strony podawane są te, które uznane są przez wyszukiwarkę za najbardziej odpowiednie dla zapytania
                                                                                                                         (źródło: wikipedia)

Google nie potwierdza ani nie zaprzecza, że wciąż rozszerzane są algorytmy i ich poziomy (jak zauważyli to seowcy, że Phantom to już versja nr 5). Na podstawie wypowiedzi wysoko postawionych przedstawicieli Google, że wzrasta nacisk na jakość, mówi to samo za siebie.

W marcu zaczęły się spadki witryn z treścią o niskiej jakości, co seowcy skutecznie podkreślali na Twitterze pod adresem przedstawicieli Google. Odpowiedź tylko potwierdziła przypuszczenia. Użycie słowa FRED w odpowiedzi przez Gary Illyes z Google zostało przechwycone przez seowców. Algorytm skutkuje analizowaniem jakości serwisów, co oznacza, że: - wypada serwis, który publikuje niewartościowe lub nieprawdziwe informacje. Niektórzy seowcy uważają, ze FRED to chytre połączenie kilku algorytmów.

Optymalizacja strony internetowej!

Na pewno wiemy, że od połowy marca 2017 roku największe uznanie zdobywają strony, które:
- systematycznie są rozbudowywane o nową dobrą, jakościową treść,
- te, które mają dużo artykułów ściśle tematycznych,
- są biznesowo przydatnych,
- zaspokajają potrzeby informacyjne Internautów,
- są z poprawnymi metatagami i linkowaniem.

Ważne też, aby pamiętać o nie wykonywaniu następujących działań:
- pozyskiwania szybko dużej liczby linków zwrotnych,
- pozyskiwania linków wątpliwej jakości w tym z katalogów (usadowienie się w złym katalogu skutkuje spadkiem w wynikach),
- przez nieostrożne podchodzenie do systemu wymiany linków,
- wciskanie na siłę na stronie słów i fraz kluczowych.

I na koniec najważniejsze, że zgodnie z Wytycznymi Google dla Webmasterów, każdy odnośnik do strony pozyskany w celu podniesienia jej rankingu w wyszukiwarce Google jest odnośnikiem sztucznym.

Zaleca się dbać o wysoką jakość merytoryczną witryny tak, aby użytkownicy Internetu sami zamieszczali do niej odnośniki. Za to ostatnie Google nagradza.


adwords_google.png
optymalizacja_strony_www.jpg



Trwa ładowanie danych z Facebooka

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA stron - pozycjonowanie SEO - tworzenie stron - marketing - audyt strony - reklama