Andrzej Jan Pluta – Przedsiębiorca – Właściciel AP Optymalizacja!
Od prawie 30 lat jestem czynnym zawodowo przedsiębiorcą wyspecjalizowanym w zagadnieniach i specyfice działań wielu branż gospodarki. Bezsprzecznie zdobyłem wiedzę popartą doświadczeniem z różnych poziomów prowadzenia marketingu w firmach polskich i zagranicznych. Jestem praktykiem z wykształceniem technicznym. Od 1990 roku we własnym biznesie. Występowałem jako partner międzynarodowych systemów wsparcia biznesu. W latach 1996 -2003 Korespondent programów Komisji Europejskiej (BRE i BCD). Wciąż polecam (referencje) wybrane firmy polskie do współpracy krajowej i zagranicznej w sferze handlowej, produkcyjnej, technicznej i finansowej.
Z pewnością uważam siebie za prekursora wdrażania pierwszych domen w Polsce. Jestem zwolennikiem wolnego internetu, rozwiązań dla biznesu opartych o otwarte licencje m.in. GPL GNU, MiT. Opowiadam się za nowoczesnym marketingiem internetowym polegającym na optymalizacji zarządzania obiegu informacji i automatyzacji przy jej przetwarzaniu.
Talent i nauka.
Już od liceum byłem nagradzany w konkursach na najlepszą recytatorską prezentację sceniczną prozy i poezji. To obeznanie ze sztuką komunikacji, sceną i widownią; z doświadczeniem dziennikarskim w pracy z mikrofonem i kamerą/aparatem fotograficznym; pozwala mi na łatwe tworzenie, zarządzanie tekstem, wykonywanie zdjęć, obróbkę obrazu i dźwięku w celach nie tylko biznesowych.
Godne uwagi jest to, że zawodowo spełniam się jako kreator wizerunku firm. Prowadzę i organizuje szkolenia z technik sprzedaży, negocjacji, wizerunku, pozycjonowania, copywritingu i marketingu internetowego. Posiadam wiedzę i doświadczenie w skutecznym wykorzystaniu narzędzi internetowych (m.in. Google i SEO) z uwzględnieniem kampanii w AdWords i mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, tiktok i inne) a przede wszystkim w optymalizacji budżetów reklamowych. Specjalizuję się w narzędziach Map Google oraz usług Google Moja Firma. Jako przewodnik lokalny „AP Optymalizacja” publikuję zdjęcia, wystawiam opinie i wspieram Street View. Pomagam Przedsiębiorcom pozyskiwać klientów z Internetu. Wspieram lokalną i polską przedsiębiorczość. Tworzę strategie oraz kampanie marketingowe. Działam na rzecz biznesów posiadających pojedynczą lokalizację, jak i podmiotów z wieloma oddziałami. Wdrażam aplikacje CMS, CRM, ERP. Wspieram budowanie relacji B2B krajowych i zagranicznych. Niewątpliwie ostatnie lata rozwoju postępu technicznego skutkują, że prawie codziennie poświęcam kilka godzin na podnoszenie swojego warsztatu.

Prowadzę działalność gospodarczą pod nazwą AP OPTYMALIZACJA Andrzej Pluta z siedzibą w Łodzi w zakresie:
Optymalizacja Zadzwoń: +48531888925!
1. Optymalizacja: stron serwisów internetowych (przegląd wstępny SEO, audyt SEO dla strony); budżetu reklam w wyszukiwarkach internetowych i w mediach społecznościowych; procesu biznesowego np. obiegu informacji w firmie.
„Przepływ informacji w firmie jest ważny, ponieważ może prowadzić do bardziej efektywnego podejmowania decyzji. Aby usprawnić proces podejmowania decyzji i wydajnie alokować wydatki marketingowe, potrzebne są liczne cykle optymalizacji. Strony internetowe zapewniają firmom wiele powierzchni do reklamowania się wraz z innymi zasobami dla potencjalnych klientów. Badania optymalizacyjne dostarczają firmie najlepszych informacji na temat skuteczności działań marketingowych. ”
ZarządzanieZadzwoń: +48531888925!
2. Zarządzanie procesem biznesowym w firmie np. określonym projektem lub budżetami reklam np. Ads (Adwords) – tzw. linki sponsorowane; zarządzanie reklamami w Internecie; zarządzanie firmową komórką marketingową.
„Efektywne zarządzanie obejmuje podejmowanie i realizację kluczowych elementów, takich jak decyzje dotyczące budżetu reklamowego, analiza i rozpowszechnianie danych i opinii, promocja obserwujących, dzielenie się wiedzą obserwujących. Zarządzanie ludźmi obejmuje zatrudnianie zwycięzców organizacyjnych w celu osiągnięcia sukcesu organizacyjnego, przekazywania zespołowi informacji zwrotnych i promowania najlepszych wyników. Skuteczne zarządzanie jest niezbędne w marketingu cyfrowym. Ludzie obecnie nie pracują w biurze tak, jak wcześniej: powierzchnie biurowe stają się otwarte i telekomunikacyjne. Ta sytuacja zmienia menedżerów w guru w określonej dziedzinie, w której się specjalizują, z kanałami w mediach społecznościowych, nad którymi muszą stale pracować, aby budować swoją publiczność i lepiej pozycjonować marki swojej firmy. (…) Jednym z kluczowych działań związanych z dobrym zarządzaniem jest dobre alokowanie ograniczonych zasobów firmy w sposób, który ma pozytywny wpływ na personel i działalność. Dobrzy menedżerowie organizują swoje działania dzięki jasnej hierarchii odpowiedzialności i obowiązków wraz z obszarami decyzyjnymi. Wiedza przepływa od wyższego kierownictwa w dół do pracowników przez wyznaczone punkty. ”
TworzenieZadzwoń: +48531888925!
3. Tworzenie stron w oparciu o CMS (dla dowolnej wybranej branży z uwzględnieniem jej oczekiwań); tworzenie sklepów internetowych oraz wdrażanie zaawansowanych systemów zarządzania treścią (CMS).
PozycjonowanieZadzwoń: +48531888925!
4. Pozycjonowanie – SEO (ustawianie fraz i słów kluczowych – metatagai); pozycjonowanie polega na stosowaniu dynamicznych i statycznych nowych metod SEO na działające i nowo tworzone strony www. Działania SEO – (ang. search engine optimization) podejmowane są w celu pozyskania i utrzymania jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Założeniem jest, aby kluczowe frazy uzyskiwały wysokie pozycje na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. W ramach pozycjonowania prowadzona jest optymalizacja kodu źródłowego danej witryny.
AnalitykaZadzwoń: +48531888925!
5. Analityka działań pozycjonujących – jak np. skuteczność narzędzi pozycjonujących, które powinien używać przedsiębiorca (pełne wykorzystywanie narzędzi internetowych w tym tych z Google); uwzględnia się też w analityce dane pozyskane z analizy wizerunkowej firmy lub danego projektu promocyjno-reklamowego w Internecie.
BudowanieZadzwoń: +48531888925!
6. Budowanie wizerunku i poleceń za pomocą Internetu (marketing, pozyskiwanie, kreowanie, polecanie); działania polecające do linków zwrotnych do strony i podstron oraz nacisk na szerokie udostępnianie treści (sharing).
PozyskiwanieZadzwoń: +48531888925!
7. Pozyskiwanie Klientów za pomocą narzędzi internetowych (głownie prospektów przez kierowanie działań marketingowych do klientów b2b); tworzenie stron tzw. „Lead pages” itd..
CopywritingZadzwoń: +48531888925!
8. Copywriting – content manager (tworzenie unikalnej treści postów, artykułów, prowadzenie bloga/fanpage, tworzenie treści (HQC) na dowolnej stronie).
ObrazowanieZadzwoń: +48531888925!
9. Zdjęcia, nagrania video do reklam, wykorzystywanie do budowy stron www, obrazy i infografiki do postów w mediach społecznościowych, przygotowania okładek, biuletynów i bilbordów itp., wywiady i reportaże.
SzkoleniaZadzwoń: +48531888925!
10. Szkolenia (na bazie 25-letniego doświadczenia) z: optymalizacji marketingu internetowego, optymalizacji budżetu reklam w Internecie, zarządzania sprzedażą w internecie, obsługi Klienta indywidualnego i biznesowego, wdrożeń aplikacji i narzędzi internetowych, technik prowadzenia kampanii reklamowych, prowadzenia „Burzy Mózgów” w oparciu o własną unikalną technikę m.in. w poszukiwaniu nisz inwestycyjnych i rynkowych, itp.
AnalizaZadzwoń: +48531888925!
11. Weryfikacja, analiza, wspieranie strategii zarządczych i ochrony danych (przede wszystkim wdrożenie RODO na stronie www i w firmie, dostosowanie strategii marketingowej, całego marketingu w firmie do nowych standardów).
WdrożeniaZadzwoń: +48531888925!
12. Wdrożenie aplikacji CRM/ERP oraz wsparcie z obsługi i zarządzania.
Reasumując, w skrócie o mnie: „Praktyk biznesu i specjalista ds. marketingu. Wdrożeniowiec IT. Web master. Pozycjoner – SEO. Analityk procesów zarządczych. Copywriter, wizjoner i publicysta. Fotograf i Przewodnik Lokalny Google.”
DLACZEGO AP OPTYMALIZACJA TO DOBRY WYBÓR?
Jeśli film nie wyświetla się z jakiś powodów technicznych lub wyświetla komunikat np. „to wydarzenie na żywo nie jest już dostępne”- Kliknij tutaj
Standardy pracy i optymalizacja np. przy budowie nowej strony internetowej:
- Ocena wstępna bezpłatna – podstawowa składa się z:
– wydanie klauzuli poufności albo złożenia ustnego oświadczenia poufności.
– podczas rozmowy telefonicznej dokonywany jest audyt, czyli wstępna analiza oczekiwań Klienta co do nowej witryny.
– sprawdzenie dostępności nazwy dla domeny lub sprawdzenie historii domeny istniejącej. - Uzgodnienie etapowe warunków współpracy i zapłaty.
- Przedstawienie technicznych możliwości w zakresie hostingu, wyglądu strony, możliwości i udziału w mediach społecznościowych oraz w Google.
- Projekt wstępny z sugestią zmian do wprowadzenia na stronie pod kątem działań pozycjonujących – SEO.
- Po akceptacji projektu wstępnego przez Klienta – budowa strony.
- Przygotowanie i wprowadzanie zoptymalizowanej treści (zdjęcia, materiały video, infografiki), pozyskiwanie odnośników i stałe działania w SM (Social Media), aby zapewnić integrację nowej strony z innymi serwisami SM.
- Szkolenie z zakresu zarządzania panelem administracyjnym nowej strony internetowej.
- Przekazanie kodów i uprawnień administracyjnych.
Standardy pracy np. przy istniejącej już stronie internetowej:
- Ocena wstępna bezpłatna – podstawowa składa się z:
– wydanie klauzuli poufności albo złożenia ustnego oświadczenia poufności.
– podczas rozmowy telefonicznej dokonywany jest audyt, czyli wstępna analiza witryny www lub innego problemu zarządczego.
– z weryfikacji jakości strony oraz pozycji w Google. - Uzgodnienie etapowe warunków współpracy.
- Analiza pełna (poprawność: źródła strony, odwołań zwrotnych i przypisanych fraz/słów kluczowych).
- Przedstawienie wyników analizy z sugestią zmian do wprowadzenia na stronie pod kątem technicznym i działań SEO.
- Po akceptacji analizy przez Klienta – optymalizacja strony.
- Off-site – pozyskiwanie odnośników i działania w SM (Social Media).
- Stała praca weryfikacyjna/korygująca na podstawie narzędzi SEO w tym statystyk.
- Pełny raport półroczny z uwzględnieniem zmian na rynku i sugestii na następne pół roku.
Moje działania są systematyczne i służą wzrostowi odwiedzin przez użytkowników z założeniem potencjalnej konwersji (kliknięcia w link lub baner, subskrypcja, wykonanie telefonu, napisanie e-maila lub wysłanie zapytania, rejestracja, dokonanie zakupu). O pierwszych efektach działań możemy mówić po okresie 45 dni przy mniej konkurencyjnych frazach. Na frazy o wysokiej konkurencji ten czas wydłuży się do 6 miesięcy a nawet dłużej. W przypadku pojedynczych słów kluczowych, to etap długoletni przy dobrej komunikacji między AP OPTYMALIZACJA a Klientem. Ważne jest zaangażowanie Klienta.
Opłata, czyli wynagrodzenie za moją pracę:
Jako firma pobieram comiesięczną opłatę a każdy wzrost liczby Klientów nie oznacza wzrostu opłaty miesięcznej. Działamy na rzecz pozyskiwania leadow – konwersji od wartościowych użytkowników. Oferujemy usługę, która jest korzystną inwestycją Klienta we własny biznes. Stawiamy na pozyskiwanie jak największej liczby odwołań do Klienta na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google, ale też z innych źródeł takich jak media społecznościowe.
Opłata wstępna a później miesięczna wynika z nakładu pracy. Nie godzę się na stwierdzenie, że „zapłacimy połowę”. To tak nie działa. Nie wykonanie określonych działań skutkuje brakiem efektu. Jeśli Państwo oferujecie ograniczenie działań, aby ograniczyć budżet to z przykrością, ale odmówię współpracy z Państwem.
Nie daję gwarancji na stałą pozycję na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google i uważam, że każda Agencja, która taką gwarancję daje, działa nieuczciwie wobec Klienta. Algorytm wyszukiwawczy w Google jest największą tajemnicą, nie jest dostępny i podlega częstym zmianom. Tylko przez stałe śledzenie publikowanych przez Google standardów, doświadczenie i wiedzę, pozyskujemy ruch, konwersje i wzmacniamy działania sprzedażowe dla Klienta. Składanie obietnic lub ich oczekiwanie (wymuszanie) oznacza, że ktoś nie rozumie marketingu internetowego.
Jako SUKCES uważam utożsamianie się z celami Klienta i optymalizację procesu marketingowego, dlatego za celowe działania obieram:
– zwiększanie oczekiwanego ruchu z Internetu,
– uzyskiwanie celowych konwersji na stronie www i z mediów społecznościowych,
– wsparcie systemu sprzedaży dla Klienta (z możliwością wdrożenia odpowiednich technologii do przyspieszenia zarządzania obiegiem informacji np. CRM),
– budowanie wizerunku i marki Klienta w Internecie.
PORTFOLIO
Wybrane realizacje i działania wspierające marketing internetowy firm
- All

Praca z kamerą w terenie i inne działania marketingowe
- All
