Optymalizacja synergii działań internetowych i marketingowych w biznesie.

Andrzej Jan Pluta – Przedsiębiorca – Właściciel AP Optymalizacja!

Od prawie 30 lat lat czynnym zawodowo przedsiębiorcą wyspecjalizowanym w zagadnieniach i specyfice działań wielu branż gospodarki. Bezsprzecznie zdobyłem wiedzę popartą doświadczeniem z różnych poziomów prowadzenia marketingu w firmach polskich i zagranicznych. Jestem praktykiem z wykształceniem technicznym. Od 1990 roku we własnym biznesie. Występowałem jako partner międzynarodowych systemów wsparcia biznesu. W latach 1996 -2003 byłem Korespondentem programów Komisji Europejskiej. Z pewnością uważam siebie za prekursora wdrażania pierwszych domen w Polsce. Jestem zwolennikiem wolnego internetu, rozwiązań dla biznesu opartych o otwarte licencje m.in. GPL GNU, MiT. Opowiadam się za nowoczesnym marketingiem internetowym polegającym na optymalizacji zarządzania obiegu informacji i automatyzacji przy jej przetwarzaniu.

 

Talent i nauka.

Już od liceum byłem nagradzany w konkursach na najlepszą recytatorską prezentację sceniczną prozy i poezji. To obeznanie ze sztuką komunikacji, sceną i widownią; z doświadczeniem dziennikarskim w pracy z mikrofonem i kamerą/aparatem fotograficznym; pozwala mi na łatwe tworzenie, zarządzanie tekstem, wykonywanie zdjęć, obróbkę obrazu i dźwięku w celach nie tylko biznesowych.

Godne uwagi jest to, że zawodowo spełniam się jako kreator wizerunku firm. Prowadzę i organizuje szkolenia z technik sprzedaży, negocjacji, wizerunku, pozycjonowania, copywritingu i marketingu internetowego. Posiadam wiedzę i doświadczenie w skutecznym wykorzystaniu narzędzi internetowych (m.in. Google i SEO) z uwzględnieniem kampanii w AdWords i mediach społecznościowych (Faceboook, Instagram, Linkedin, TikTok i inne) a przede wszystkim w optymalizacji budżetów reklamowych. Specjalizuję się w narzędziach Map Google oraz usług Google Moja Firma. Jako przewodnik lokalny „AP Optymalizacja” publikuję zdjęcia, wystawiam opinie i wspieram Street View. Pomagam Przedsiębiorcom pozyskiwać klientów z Internetu. Wspieram lokalną i polską przedsiębiorczość. Tworzę strategie oraz kampanie marketingowe. Działam na rzecz biznesów posiadających pojedynczą lokalizację, jak i podmiotów z wieloma oddziałami. Wdrażam aplikacje CMS, CRM, ERP. Wspieram budowanie relacji B2B krajowych i zagranicznych. Niewątpliwie ostatnie lata rozwoju postępu technicznego skutkują, że prawie codziennie poświęcam kilka godzin na podnoszenie swojego warsztatu.

Wspieram przedsiębiorczość w Google Maps
Prowadzę działalność gospodarczą pod nazwą AP OPTYMALIZACJA Andrzej Pluta z siedzibą w Łodzi w zakresie:

Optymalizacja Zadzwoń: +48531888925!

1. Optymalizacja: stron serwisów internetowych (przegląd wstępny SEO, audyt SEO dla strony); budżetu reklam w wyszukiwarkach internetowych i w mediach społecznościowych; procesu biznesowego np. obiegu informacji w firmie.

„Przepływ informacji w firmie jest ważny, ponieważ może prowadzić do bardziej efektywnego podejmowania decyzji. Aby usprawnić proces podejmowania decyzji i wydajnie alokować wydatki marketingowe, potrzebne są liczne cykle optymalizacji. Strony internetowe zapewniają firmom wiele powierzchni do reklamowania się wraz z innymi zasobami dla potencjalnych klientów. Badania optymalizacyjne dostarczają firmie najlepszych informacji na temat skuteczności działań marketingowych. ”

ZarządzanieZadzwoń: +48531888925!

2. Zarządzanie procesem biznesowym w firmie np. określonym projektem lub budżetami reklam np. Ads (Adwords) – tzw. linki sponsorowane; zarządzanie reklamami w Internecie; zarządzanie firmową komórką marketingową.

„Efektywne zarządzanie obejmuje podejmowanie i realizację kluczowych elementów, takich jak decyzje dotyczące budżetu reklamowego, analiza i rozpowszechnianie danych i opinii, promocja obserwujących, dzielenie się wiedzą obserwujących. Zarządzanie ludźmi obejmuje zatrudnianie zwycięzców organizacyjnych w celu osiągnięcia sukcesu organizacyjnego, przekazywania zespołowi informacji zwrotnych i promowania najlepszych wyników. Skuteczne zarządzanie jest niezbędne w marketingu cyfrowym. Ludzie obecnie nie pracują w biurze tak, jak wcześniej: powierzchnie biurowe stają się otwarte i telekomunikacyjne. Ta sytuacja zmienia menedżerów w guru w określonej dziedzinie, w której się specjalizują, z kanałami w mediach społecznościowych, nad którymi muszą stale pracować, aby budować swoją publiczność i lepiej pozycjonować marki swojej firmy. (…) Jednym z kluczowych działań związanych z dobrym zarządzaniem jest dobre alokowanie ograniczonych zasobów firmy w sposób, który ma pozytywny wpływ na personel i działalność. Dobrzy menedżerowie organizują swoje działania dzięki jasnej hierarchii odpowiedzialności i obowiązków wraz z obszarami decyzyjnymi. Wiedza przepływa od wyższego kierownictwa w dół do pracowników przez wyznaczone punkty. ”

TworzenieZadzwoń: +48531888925!

3. Tworzenie stron w oparciu o CMS (dla dowolnej wybranej branży z uwzględnieniem jej oczekiwań); tworzenie sklepów internetowych oraz wdrażanie zaawansowanych systemów zarządzania treścią (CMS).

PozycjonowanieZadzwoń: +48531888925!

4. Pozycjonowanie – SEO (ustawianie fraz i słów kluczowych – metatagai); pozycjonowanie polega na stosowaniu dynamicznych i statycznych nowych metod SEO na działające i nowo tworzone strony www. Działania SEO – (ang. search engine optimization) podejmowane są w celu pozyskania i utrzymania jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Założeniem jest, aby kluczowe frazy uzyskiwały wysokie pozycje na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. W ramach pozycjonowania prowadzona jest optymalizacja kodu źródłowego danej witryny.

AnalitykaZadzwoń: +48531888925!

5. Analityka działań pozycjonujących – jak np. skuteczność narzędzi pozycjonujących, które powinien używać przedsiębiorca (pełne wykorzystywanie narzędzi internetowych w tym tych z Google); uwzględnia się też w analityce dane pozyskane z analizy wizerunkowej firmy lub danego projektu promocyjno-reklamowego w Internecie.

BudowanieZadzwoń: +48531888925!

6. Budowanie wizerunku i poleceń za pomocą Internetu (marketing, pozyskiwanie, kreowanie, polecanie); działania polecające do linków zwrotnych do strony i podstron oraz nacisk na szerokie udostępnianie treści (sharing).

PozyskiwanieZadzwoń: +48531888925!

7. Pozyskiwanie Klientów za pomocą narzędzi internetowych (głownie prospektów przez kierowanie działań marketingowych do klientów b2b); tworzenie stron tzw. „Lead pages” itd..

CopywritingZadzwoń: +48531888925!

8. Copywriting – content manager (tworzenie unikalnej treści postów, artykułów, prowadzenie bloga/fanpage, tworzenie treści (HQC) na dowolnej stronie).

ObrazowanieZadzwoń: +48531888925!

9. Zdjęcia, nagrania video do reklam, wykorzystywanie do budowy stron www, obrazy i infografiki do postów w mediach społecznościowych, przygotowania okładek, biuletynów i bilbordów itp., wywiady i reportaże.

SzkoleniaZadzwoń: +48531888925!

10. Szkolenia (na bazie 25-letniego doświadczenia) z: optymalizacji marketingu internetowego, optymalizacji budżetu reklam w Internecie, zarządzania sprzedażą w internecie, obsługi Klienta indywidualnego i biznesowego, wdrożeń aplikacji i narzędzi internetowych, technik prowadzenia kampanii reklamowych, prowadzenia „Burzy Mózgów” w oparciu o własną unikalną technikę m.in. w poszukiwaniu nisz inwestycyjnych i rynkowych, itp.

 

AnalizaZadzwoń: +48531888925!

11. Weryfikacja, analiza, wspieranie strategii zarządczych i ochrony danych (przede wszystkim wdrożenie RODO na stronie www i w firmie, dostosowanie strategii marketingowej, całego marketingu w firmie do nowych standardów).

WdrożeniaZadzwoń: +48531888925!

12. Wdrożenie aplikacji CRM/ERP oraz wsparcie z obsługi i zarządzania.

Reasumując, w skrócie o mnie: „Praktyk biznesu i specjalista ds. marketingu. Wdrożeniowiec IT. Web master. Pozycjoner – SEO. Analityk procesów zarządczych. Copywriter, wizjoner i publicysta. Fotograf i Przewodnik Lokalny Google.

 

DLACZEGO AP OPTYMALIZACJA TO DOBRY WYBÓR?

Jeśli film nie wyświetla się z jakiś powodów technicznych lub wyświetla komunikat np. „to wydarzenie na żywo nie jest już dostępne”- Kliknij tutaj

AP OPTYMALIZACJA to przede wszystkim Przedsiębiorca„Praktyk i doradca biznesowy. Wdrożeniowiec IT. Web master. Pozycjoner – SEO. Analityk procesów zarządczych. Copywriter, wizjoner i publicysta. Fotograf i Przewodnik Lokalny Google.” Andrzej Pluta:

  1. Doświadczenie zdobyte w wielu branżach połączone z wiedzą. Praca dla różnej wielkości firm na rynku lokalnym, regionalnym oraz globalnym.
  2. Indywidualne podejście dla każdego Klienta z sektora SMES. Działanie wg klauzuli poufności we wszystkich obszarach współpracy m.in. z uwzględnieniem dostępu do serwera firmy Klienta, CMS, kont narzędzi Google i firmowych mediów społecznościowych. Wykonywanie działań wg ustalonych terminów spotkań u Klienta, na którym omawiamy obecną strategię firmy oraz cele z naciskiem na np. cele konwersji. Jasne określenie planu działań i poziomu ingerencji (np. najpierw akceptacja treści i dopiero publikacja, lub sprawdzanie wyrywkowe po publikacji – korekta).
  3. Nacisk na standardy GOOGLE, czyli content (treść) w marketingu (wysoka jakość materiałów foto i video z naciskiem przy ich opisach na wykorzystanie słów/fraz kluczowych).
  4. Dostosowanie działań do wyników analizy np. wykonanej dla historii domeny w Google.
  5. Nie używamy metod niedozwolonych lub nieetycznych – łamiących zasady netyki. Unikamy systemów wymiany linków i innych robotów automatyzujących proces SEO niezgodny z netyką. Nie kupujemy linków i nie spamujemy. Najważniejsza jest optymalizacja procesów biznesowych oraz optymalizacja procesów marketingowych.
  6. Co 14 dni analiza pozycji i wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google – esencjonalny raport SEO z uwzględnieniem wskaźników Search Console, Analytics i innych możliwych np. z FB.
  7. Kontakt z Klientem w zakresie analizy efektywności sprzedaży, zapytań – konwersji.
  8. Wdrażanie zasad marketingu 4.0 polegające na stałych próbach zaangażowania klienta i jego społeczności np. w działania udostępniania (sharingu), dbania o jakość przesyłanych materiałów, poprawianie funkcjonalności strony, jej rozbudowy i skuteczność publikowanych tekstów. Ta ostania musi być najwyższa dla naszego Klienta.
  9. Stałe rozwijanie warsztatu, bieżące śledzenie zmian dokonywanych przez Google z naciskiem na zmiany w algorytmach oraz analiza działań konkurencji. Śledzenie zmian w innych mediach społecznościowych – tzw. współpracujących.

Standardy pracy i optymalizacja np. przy budowie nowej strony internetowej:

  1. Ocena wstępna bezpłatna – podstawowa składa się z:
    – wydanie klauzuli poufności albo złożenia ustnego oświadczenia poufności.
    – podczas rozmowy telefonicznej dokonywany jest audyt, czyli wstępna analiza oczekiwań Klienta co do nowej witryny.
    – sprawdzenie dostępności nazwy dla domeny lub sprawdzenie historii domeny istniejącej.
  2. Uzgodnienie etapowe warunków współpracy i zapłaty.
  3. Przedstawienie technicznych możliwości w zakresie hostingu, wyglądu strony, możliwości i udziału w mediach społecznościowych oraz w Google.
  4. Projekt wstępny z sugestią zmian do wprowadzenia na stronie pod kątem działań pozycjonujących – SEO.
  5. Po akceptacji projektu wstępnego przez Klienta – budowa strony.
  6. Przygotowanie i wprowadzanie zoptymalizowanej treści (zdjęcia, materiały video, infografiki), pozyskiwanie odnośników i stałe działania w SM (Social Media), aby zapewnić integrację nowej strony z innymi serwisami SM.
  7. Szkolenie z zakresu zarządzania panelem administracyjnym nowej strony internetowej.
  8. Przekazanie kodów i uprawnień administracyjnych.

 

Standardy pracy np. przy istniejącej już stronie internetowej:

  1. Ocena wstępna bezpłatna – podstawowa składa się z:
    – wydanie klauzuli poufności albo złożenia ustnego oświadczenia poufności.
    – podczas rozmowy telefonicznej dokonywany jest audyt, czyli wstępna analiza witryny www lub innego problemu zarządczego.
    – z weryfikacji jakości strony oraz pozycji w Google.
  2. Uzgodnienie etapowe warunków współpracy.
  3. Analiza pełna (poprawność: źródła strony, odwołań zwrotnych i przypisanych fraz/słów kluczowych).
  4. Przedstawienie wyników analizy z sugestią zmian do wprowadzenia na stronie pod kątem technicznym i działań SEO.
  5. Po akceptacji analizy przez Klienta – optymalizacja strony.
  6. Off-site – pozyskiwanie odnośników i działania w SM (Social Media).
  7. Stała praca weryfikacyjna/korygująca na podstawie narzędzi SEO w tym statystyk.
  8. Pełny raport półroczny z uwzględnieniem zmian na rynku i sugestii na następne pół roku.

Moje działania są systematyczne i służą wzrostowi odwiedzin przez użytkowników z założeniem potencjalnej konwersji (kliknięcia w link lub baner, subskrypcja, wykonanie telefonu, napisanie e-maila lub wysłanie zapytania, rejestracja, dokonanie zakupu). O pierwszych efektach działań możemy mówić po okresie 45 dni przy mniej konkurencyjnych frazach. Na frazy o wysokiej konkurencji ten czas wydłuży się do 6 miesięcy a nawet dłużej. W przypadku pojedynczych słów kluczowych, to etap długoletni przy dobrej komunikacji między AP OPTYMALIZACJA a Klientem. Ważne jest zaangażowanie Klienta.

Opłata, czyli wynagrodzenie za moją pracę:

Jako firma pobieram comiesięczną opłatę a każdy wzrost liczby Klientów nie oznacza wzrostu opłaty miesięcznej. Działamy na rzecz pozyskiwania leadow – konwersji od wartościowych użytkowników. Oferujemy usługę, która jest korzystną inwestycją Klienta we własny biznes. Stawiamy na pozyskiwanie jak największej liczby odwołań do Klienta na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google, ale też z innych źródeł takich jak media społecznościowe.

Opłata wstępna a później miesięczna wynika z nakładu pracy. Nie godzę się na stwierdzenie, że „zapłacimy połowę”. To tak nie działa. Nie wykonanie określonych działań skutkuje brakiem efektu. Jeśli Państwo oferujecie ograniczenie działań, aby ograniczyć budżet to z przykrością, ale odmówię współpracy z Państwem.

Nie daję gwarancji na stałą pozycję na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google i uważam, że każda Agencja, która taką gwarancję daje, działa nieuczciwie wobec Klienta. Algorytm wyszukiwawczy w Google jest największą tajemnicą, nie jest dostępny i podlega częstym zmianom. Tylko przez stałe śledzenie publikowanych przez Google standardów, doświadczenie i wiedzę, pozyskujemy ruch, konwersje i wzmacniamy działania sprzedażowe dla Klienta. Składanie obietnic lub ich oczekiwanie (wymuszanie) oznacza, że ktoś nie rozumie marketingu internetowego.

Jako SUKCES uważam utożsamianie się z celami Klienta i optymalizację procesu marketingowego, dlatego za celowe działania obieram:
– zwiększanie oczekiwanego ruchu z Internetu,
– uzyskiwanie celowych konwersji na stronie www i z mediów społecznościowych,
– wsparcie systemu sprzedaży dla Klienta (z możliwością wdrożenia odpowiednich technologii do przyspieszenia zarządzania obiegiem informacji np. CRM),
– budowanie wizerunku i marki Klienta w Internecie.

PORTFOLIO
Wybrane realizacje i działania wspierające marketing internetowy firm

Praca z kamerą w terenie i inne działania marketingowe