Optymalizacja strony www, serwisów internetowych i zarządzanie budżetami reklam.

Optymalizacja Stron 1Seo

OPTYMALIZACJA STRONY WWW (SERWISU INTERNETOWEGO)

Co oznacza optymalizacja strony internetowej?

To proces SEO, aby uzyskać maksymalne wyniki polegające na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na ważne dla nas słowo/frazę klucz.

Na czym polega optymalizacja?

To proces wielowarstwowy. Zaczyna się od audytu SEO witryny. Sprawdza się dokładnie to, w jaki sposób użytkownicy internetu mogą odnaleźć wybraną witrynę za pomocą wyszukiwarki internetowej. Tutaj mamy na myśli wyszukiwarkę GOOGLE, która ma udział 95 % rynku w Polsce. Sprawdza się pozycję strony i czy spełnia ona obowiązujące standardy w zakresie czytelności treści (FOG*)

*FOG – inaczej zwany indeksem przystępności treści a wszystko w oparciu o matematyczny wzór. FOG:9 - oznacza, że zrozumienie treści wymaga co najmniej wykształcenia niepełnego średniego. FOG:2 - oznacza, że etap nauczania początkowego wystarczy.

Optymalizacji podlega cała treść (content) na wszystkich podstronach w powiązaniu z metatagami (z tą zazwyczaj niewidoczną częścią kodu źródłowego strony www), uwzględnieniu hierarchii nagłówków i hiperłączy (linków wewnętrznych, ale też zewnętrznych prowadzących do strony). Ważną częścią optymalizacji stron jest grafika, słowa kluczowe i algorytm użycia tych słów.

Baczną uwagę zwraca się na wykluczeniu wszelkich technik spamerskich!

SEO odbywa się w opcji statycznej i dynamicznej.

Na czym polega optymalizacja przez pozycjonowanie statyczne: To zapewnienie algorytmu słów kluczowych i fraz już podczas tworzenia witryny www i w trakcie jej użytkowania . To pozycjonowanie trwa długo i o sukcesie dla wybranych słów/fraz możemy mówić po 3 do 6 a nawet 12 m-cy. Wtedy możemy użyć terminu: „strona sama pozycjonuje się”. Pozycjonowanie statyczne w początkowej fazie wymaga zaangażowania czasu i środków finansowych, ale późniejszy efekt jest bardziej doceniany i w konsekwencji mniej kosztowny.

Na czym polega optymalizacja przez pozycjonowanie dynamiczne: Zapewnia w krótkim czasie uzyskanie wyniku na pierwszej stronie wyszukiwarki Google dla wybranych fraz czy słów kluczowych. W ramach systemu AdWords ustala się z Klientem 8 lub wielokrotności słów/fraz. Dobiera treść linku sponsorowanego. Ustala miesięczny budżet oraz deklarowaną maksymalnie kwotę za kliknięcie. Szybki efekt, ale w konsekwencji widoczny do póki przeznaczane są środki na tę formę promowania witryny.

Za obsługę miesięczną i prowadzenie takiej formy pozycjonowania pobiera się opłatę miesięczną w wysokości do 25 % od deklarowanej kwoty na m-c nie mniej niż 250zł.
Od samego początku zaleca się włączenie dwóch opcji pozycjonowania. Taka forma zapewnia szybką promocję oraz w konsekwencji doprowadzenie do efektu „pozycjonowania się samej strony” z szybkim dobrym wynikiem na wstępie promocji.

ZARZĄDZANIE BUDŻETAMI REKLAM.

Jak skutecznie zarządzać budżetami reklam? Czy jest możliwa optymalizacja budżetu reklam? Odpowiedź jest jedna: TAK, ale wymaga to dużo pracy i wzięcia pod uwagę wielu czynników:

1.     Rodzaj biznesu:

- prowadzenie kampanii reklamowej dla lokalnego punktu usługowego jest o wiele tańsze niż kampania dla sklepu internetowego.

2.     Konkurencyjność słów kluczowych:

- kampania pozycjonująca dla słowa np. „elektronika” jest wiele razy droższa niż dla frazy „sklep elektroniczny Łódź”.

Wniosek, że optymalizacja wymaga dużo pracy i najbardziej zależy od konkurencyjności słów kluczowych.  Dobrze przeprowadzona optymalizacja wydatków reklamowych powinna być ustawiona dwutorowo:

1.     Działaniami statytycznymi:

- dążenie, aby przez wysokiej jakości kontent uzyskać samoistne wysokie pozycjonowanie się witryny w tym np. fanpage’a w wyszukiwarce zgodnie z hasłem: „moja strona pozycjonuje się sama”. Takie działania optymalizacyjne obniżają koszty pozycjonowania, przyspieszają proces indeksacji przez roboty internetowe i skutkują, że mniej wydaje się na np. AdWords.

2.     Działaniami dynamicznymi:

- wykupienie linków sponsorowanych w AdWords oraz promocji w Mediach Społecznościowych przez optymalny dobór jakości treści wykorzystując do tego celu dostępne narzędzia analityczne, aby uzyskać maksymalną ilość dobrych kliknięć (wysoką konwersję) za najmniejszą stawkę.

Powyższe argumenty uzasadniają potrzebę optymalizacji, jako podstawowy czynnik ekonomicznego zarządzania budżetem reklam.

Szukaj AP OPTYMALIZACJA procesu biznes, strony www, pozycjonowanie SEO, tworzenie stron, marketing, analiza