Tworzenie stron internetowych – projektowanie i budowa – jak zacząć?

Tworzenie stron internetowych – projektowanie i budowa – jak zacząć?

Wysłuchaj w formie podcastu:

Jak zacząć tworzyć własną stronę internetową?

Strona internetowa to potężne narzędzie marketingowe dla każdej firmy. Jednak tworzenie i utrzymywanie strony internetowej może być czasochłonne, kosztowne i mylące.

Aby zbudować wysokiej jakości stronę internetową, trzeba spędzić godziny na znalezieniu idealnego projektu, upewnieniu się, że jest responsywny (RWD), a następnie upewnieniu się, że witryna będzie mogła być dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek.

Jak szybko i dobrze zbudować własną stronę internetową za pomocą CMS (system zarządzania treścią) i odpowiednio ją pozycjonować, aby mogła zajmować wyższe pozycje na stronach wyników wyszukiwania?

# Wybieramy CMS najlepiej pasujący do idei nowej strony!

CMS jest ważną częścią każdej strony internetowej, ponieważ pozwala na szybką aktualizację treści na stronie bez konieczności ponownego przesyłania wszystkiego od nowa za każdym razem. CMS ułatwia również odwiedzającym poruszanie się po witrynie, oferując im różne opcje przeglądania treści.

Z pomocą sprawdzonego CMS-a nie musisz się martwić o to, jak wygląda Twoja witryna ani czy będzie responsywna – ponieważ wszystko, co musisz zrobić, to skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści!

CMS jest najlepszym rozwiązaniem tych problemów, ponieważ pomoże Ci szybko i łatwo stworzyć witrynę, a także pomoże Ci pozycjonować witrynę na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

CMS umożliwia zbudowanie witryny bez konieczności znajomości kodu lub projektowania.

Najpopularniejsze systemy CMS to WordPress, Drupal, Joomla! i Magento.

WordPress jest prawdopodobnie najlepszym wyborem dla większości ludzi, ponieważ jest darmowy i łatwy w użyciu. Jest to również jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią na świecie — działa na nim ponad 60 milionów aktywnych stron internetowych.

#Tworzenie strony internetowej to również zadbanie o linki zwrotne!

Pamiętaj, że firmowa strona internetowa to cyfrowa reprezentacja Twojej firmy oraz jej produktów lub usług. To pierwsze miejsce, do którego udają się ludzie, gdy szukają czegoś do kupienia, dlatego tak ważne jest, aby Twoje polecane produkty/usługi dobrze wyglądały i zawierały wszystkie informacje, których mogą potrzebować potencjalni klienci.

Od początku tworzenia/projektowania strony internetowej powinniśmy postawić na pozycjonowanie witryny – to termin używany do opisania procesu uzyskiwania wyższej pozycji witryny na stronach wyników wyszukiwania. Jest to ważny aspekt dla każdej firmy, która chce odnieść sukces w Internecie.

Jeśli nie ma Cię na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, nie ma Cię w Internecie.

Istnieje wiele sposobów na poprawę rankingu witryny, takich jak marketing treści, budowanie linków (wewnętrznych – zewnętrznych tzw. zwrotnych po ang. Backlinks), marketing w mediach społecznościowych i badanie słów kluczowych. Najpopularniejszym sposobem na poprawę rankingu jest optymalizacja witryny pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).

#Pozycjonowanie SEO to nie rzecz jednorazowa!

Wyszukiwarki używają algorytmów do pozycjonowania stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Algorytmy te wyszukują słowa kluczowe w treści, metaopisach i tytułach. Jeśli więc chcesz, aby Twoja witryna miała dobrą pozycję w Google, musisz upewnić się, że wszystkie te obszary kodu źródłowego Twojej nowej strony internetowej będą/są zoptymalizowane pod kątem SEO.

Posiadanie atrakcyjnej i dobrze zbudowanej strony internetowej nie wystarczy, aby odnieść sukces.

Twoja witryna powinna być zaprojektowana tak, aby dobrze pozycjonowała się na stronach wyników wyszukiwania. Powinieneś mieć przejrzysty i zwięzły projekt strony oraz że powinieneś używać właściwych słów kluczowych w całej treści.

SEO nie jest rzeczą jednorazową. Jest to ciągły proces ulepszania Twojej witryny i jej zawartości, aby mogła ona lepiej zajmować pozycje w wyszukiwarkach.

W Internecie jest wiele zasobów oferujących bezpłatne informacje, ale nie zawsze sprawdzone w stosowaniu! Warto poprosić o pomoc eksperta czy zatrudnić profesjonalistę, jeśli chcesz zrobić to dobrze za pierwszym razem!

Od początku projektowania i wypełniania treścią strony internetowej nie oszczędzaj pieniędzy na copywriting. Inwestycja w copywritera to najpopularniejszy sposób na poprawę pozycji w Google. Jest to najlepszy sposób na zwiększenie liczby odwiedzających i sprzedaży dla Twojej firmy, ponieważ pomaga uzyskać wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania.

Postępując zgodnie z tymi prostymi krokami, możesz mieć pewność, że Twoją witrynę codziennie będą przeglądać miliony osób.

Wysłuchaj w formie podcastu:

Opublikowane przez Andrzej Pluta

Praktyk biznesu i specjalista ds. marketingu. Wdrożeniowiec IT. Web master. Pozycjoner – SEO. Analityk procesów zarządczych. Copywriter, wizjoner i publicysta. Fotograf i Przewodnik Lokalny Google.