Pozycjonowanie i budowanie wizerunku za pomocą internetu

Website Com

Budowa wizerunku

Wizerunek internetowy zaczynamy od portali społecznościowych i strony web!
Dzisiaj nie wystarczy mieć samą stronę www. Jeśli nie masz profilu na jednym z uznanych portali społecznościowych np.: Facebook, nie masz fan page'a lub profilu na Lindkedin? Nie zarejestrowałeś się w Google Map? Prawie nie ma Ciebie i Twojej firmy. Prawie ponieważ "tata" Google będzie pamiętał, ale to za mało na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwaniach.  Czy wiesz na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest Twoja witryna lub Twój fan page? W ramach tworzonych serwisów oferujemy pozycjonowanie. Wychodzimy z założenia, że "sztuką jest zrobić witrynę www a największą sztuką, aby była ona odwiedzana".

Wizerunek w Internet - Pozycjonowanie!

Codziennie otrzymuję telefony z zapytaniem ile kosztuje wykonanie witryny internetowej

Codziennie otrzymuję telefony z zapytaniem ile kosztuje wykonanie witryny internetowej. Bardzo spokojnie odpowiadam, że cena zależy od bardzo wielu czynników i je wymieniam, ale tez zadaje mnóstwo pytań pomocniczych. Po kilku minutach rozmowy potencjalny klient jest zaskoczony, że to nie takie CZARY MARY - PSTRYK:

- bo widzi pan – mówi do mnie niedoszły jeszcze klient – bo mój kolega to dał takiemu studentowi zrobienie strony i zrobił mu w dzień za 200 zł a pan tutaj o tyle pyta i pewnie drogo Pan zechce!
Klient nasz Pan... Uzbrajam się w cierpliwość. W tym momencie przypomina się mi rozmowa z wiosny tego roku z potencjalnym klientem, który „klął jak szewc”, że zdecydował się na wykonanie strony (półtora roku temu) przez studenta a nie skorzystał z mojej oferty. Mimo, że tak jak dzisiaj ostrzegałem, jak kończy się często wybór taniej oferty!

- proszę Pana, jak najbardziej może Pan wybrać studenta i na pewno wykona Panu tę stronę prędzej lub później, zapewne za nieduże pieniądze, ale czy na pewno o to Panu chodzi – mówię – czy po to chce Pan założyć stronę?

Startujemy z wizerunkiem

Zaczynam zawsze od analizy wstępnej, ponieważ po co tworzyć stronę, której nikt nie odwiedza?Misja

Cel: 1. Czy da się umieścić utworzoną stronę internetową na pierwszej pozycji lub pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania?
Tak lub bywa to prawie niemożliwe. Zależy to zawsze od wielu czynników. Najważniejszy z nich to ile jeszcze stron o podobnej treści jest zarejestrowanych w danej wyszukiwarce lub katalogu. Im wyższa jest konkurencja - tym trudniejsze pozycjonowanie. Drugą bardzo ważną rzeczą jest to, że każda wyszukiwarka ma swoje własne kryteria sortowania stron o podobnej treści. Nie da się zrobić strony doskonałej, ale można dopasować ją optymalnie do google.pl. GOOGLE, które ma największy udział w rynku.

Utrudnienie: Jeśli są setki tysięcy stron o podobnej treści dla danej frazy lub wyrazu, to bez specjalnych działań dana strona jest skazana na dalekie miejsca w wynikach wyszukiwania. Problem też polega na tym, że ciągle pojawiają się nowe strony. Mechanizmy działania wyszukiwarek ulegają często nagłym zmianom i udoskonaleniom. Szanse zarejestrowanych wcześniej stron mogą albo się zwiększyć, albo bardzo zmniejszyć. Pozycjonowanie strony w wyniku powyższego jest procesem ciągłym i regularnym... wieloetapowym.

Baza analizy:
- struktura witryny (przejrzystość kodu, opcjonalnie zagnieżdżonej treści opisowej),
- nazwa domeny (co sugeruje i skąd się wywodzi),
- Domain Age (kiedy została zarejestrowana, historia domeny)
- rozplanowanie indexu i podstron (poprawność, czytelność dla odbiorcy, sposób opisów np. loga),
- menu (zmienne alts i titles – ich odczytywanie przez boty, forma opisów),
teksty/treść (ilość znaków, profesjonalność i zgodność z algorytmem dla danej podstrony),
- odnośniki (sposób wykonania i jakość opisów),
- itp., i inne. Recepty jednorazowej na to nie ma. Każda osoba, zajmująca się pozycjonowaniem ma własne opracowane metody - mechanizmy pozycjonowania. Często używa się specjalnych programów, lub robi wszystko ręcznie, a cel może być tylko jeden... uzyskać oczekiwany wynik dla danej frazy lub wyrazu.

Dialog2Zawsze niezbędna do wykonania jest analiza wstępna ( cena od 2500): Jeśli od daty utworzenia strony minęło kilka lat, to konieczna jest gruntowna przeróbka i dopasowanie jej do kryteriów wybranej wyszukiwarki. Delikatne zmiany na stronie zazwyczaj dają nikłe efekty, np: może się uda zejść ze 150 miejsca na 100, a to jest 10 strona wyników... i tak tej strony nikt nigdy nie znajdzie :-(

Pozycjonowanie

Należy wybrać jedną najważniejszą frazę (słowo) klucz i maksymalnie 5 podrzędnych. Wtedy jest duża szansa na dobre wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Obecnie jest tak, że jeśli w Google wybieramy dużo więcej słów kluczowych do których powinna być dopasowana cała struktura strony, tym mniej szans ma każde odrębne słowo kluczowe lub fraza. W przypadku dla większej ilości słów/fraz, ważna jest ilość i jakość treści na stronie. Najwięcej swobody co do technologii będą miały strony z rzadko spotykanymi słowami kluczowymi i niską konkurencją. W przypadkach wysokiej konkurencji, treść strony w pozycjonowaniu jest jeszcze bardziej istotna (nacisk kładziemy na ilość profesjonalnych artykułów), więc musimy się do tego ustosunkować (wbrew pozorom ludzie czytają teksty w internecie... wciąż śledzą wypociny innych na blogach). Pamiętamy, że w większości przypadków nie robimy strony dla siebie ale chcemy, aby znaleźli ją „nasi”, przede wszystkim nasi potencjalni klienci!

Pozycjonowanie strony zawsze dzielimy na etapy. Pierwszym (np. stworzenie nowej witryny (od www standard po sklep lub portal) lub dostosowanie kodu istniejącej strony www - cena zaczyna się od 1800 zł) i niezbędnym etapem jest zaprojektowanie strony w taki sposób, że od momentu dokonania rejestracji w wyszukiwarce będzie ona dobrze rankingowana. Jeśli strona już jest zarejestrowana - to utrudnienie - wprowadzane muszą być zmiany dostosowujące a przede wszystkim może pojawić się problem z silnikiem strony, czyli rodzajem źródła strony i dostępem do tego źródła, lub jego możliwości np. skromny panel zarządzania (jeśli to cms).

Jeżeli strona internetowa ma dużo konkurencyjnych witryn o podobnej treści, konkurentów, których stać finansowo na pozycjonowanie dynamiczne należy jeszcze na etapie projektowania uzgadniać ze mną (webmasterem) słowa kluczowe i wszystkie teksty, jakie umieszczane będą w witrynie na starcie. Należy ustawić przybliżony algorytm słów kluczowych/fraz dla pozycjonowania statycznego, który wzmocni też uruchomione w przyszłości pozycjonowanie dynamiczne. Ten etap powinien być zrobiony jeżeli strona jest już opublikowana. Gdy stawiamy witrynę na domenie z odzysku dla której zbudowano historię negatywną np. w archiwum google, to zaczynają się schody nim uzyskamy oczekiwany wynik w wyszukiwarce?

Drugim etapem (od 500 zł miesięcznie) jest pozycjonowanie w wyszukiwarce już zarejestrowanej strony. Konieczna jest wtedy koordynacja działań osoby aktualizującej stronę i osoby, pilnującej jej ranking. Na pozycję Państwa witryny wpływa nie tylko jak będziemy z nią pracować, ale duże znaczenie ma działanie konkurencji i treść, a może przede wszystkim publikowana treść!

Multum stron, które pod względem jakości nie spełniają wysokich norm wyszukiwarek.Internet Tworzenie Stron Optymalizacja

Każdy chciałby, aby jego witryna www znalazła się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, a jest to niemożliwe dla każdego, ponieważ: - Ograniczenie do 10 miejsc na pierwszej stronie w standardzie. - Rywalizacja między witrynami trwa – konkurencja nie śpi, konkurencja czuwa. - Fizyczna możliwa ilość, ale różnorodność fraz i słów dla rzeczy/usługi - Duża konkurencja klientów w AdWords za „klick”. Zmiany w pozyskiwaniu klientów w 2015 i 2016r. – szanse i zagrożenia.

Początek cytatu e-info:(...) „ W ostatnim czasie jedynym skutecznym i tanim kanałem pozyskania nowych klientów jest Internet, przy czym wzrosła siła pozyskiwania „biernego” (to klient sam ma znaleźć przygotowany dla niego przekaz).

Świadomość klientów rośnie, spada przez to ich podatność na reklamę. Niemal nikt już dzisiaj nie podejmuje decyzji o kupnie tylko pod wpływem reklamy telewizyjnej czy innej. Owszem, ta reklama może zachęcać, ale kolejnym krokiem będzie akcja klienta w postaci znalezienia w sieci najlepszej oferty związanej z reklamą – najlepszego punktu sprzedaży.
Rośnie też świadomość firm, które przekonują się, że mieć stronę www to nie wszystko. Ta strona musi być wysoko w wyszukiwarkach, żeby móc pozyskać klientów a to oznacza konieczność działań celem podniesienia pozycji strony w wyszukiwarkach.

Do 2013r. pozycjonowanie było proste. Wystarczało wynająć firmę, która przeprowadziła audyt strony i dodawała do niej linki, często hurtowo. Powstały systemy „blasterów” dodających tysiące linków w ciągu jednej nocy.

Google Is Watching YouW końcu zmieniło się wszystko. Hurtowe dodawanie linków gdzie popadnie było jaskrawym naruszeniem zasad wyszukiwarek i wyszukiwarki musiały przeciwstawiać się takim praktykom.

Wróćmy do początków. Firma Google wcale nie powstała na podwalinach wymyślenia czegokolwiek. Wręcz przeciwnie, jej twórcy wymyślili, że … niczego nie potrafią wymyślić a konkretnie nie potrafią wymyślić maszyny, która będzie potrafiła oceniać strony na podstawie jakości ich treści. Problem nie jest błahy. Jak rozpoznać, czy dana strona jest od innej bardziej wartościowa na słowo „metal”? Na podstawie ilości słowa „metal” na stronie, czy na podstawie wielkości czcionki, czy na podstawie położenia słowa „metal” na stronie? Żadne wyszukiwarki nie dawały sobie z tym rady, bo każdy algorytm mógł być zmanipulowany.

Twórcy Google wymyślili, że nie będą wobec tego budować maszyny oceniającej, ale wykorzystają ludzi. Założyli, że jeżeli ktoś umieszcza u siebie Link do innej strony, to oddaje na nią w ten sposób głos. Jeżeli strona oddająca głos jest silna, glos liczy się bardziej. Tak działa podstawowy mechanizm Google. Co bardzo ważne, twórcy tego mechanizmu założyli, że osoba „oddająca głos” wcześniej przejrzała stronę, do której ma prowadzić Link i wysoko ją oceniła. Właśnie ta ocena dokonana przez człowieka była i jest dla Google sprawą kluczową. Dlatego automatyczne dodawanie linków, albo przyjmowanie linków bez ich kontroli zaburza działanie algorytmu.

Co zatem z reklamami? Powstały modyfikacje algorytmów. Jeżeli np. ze strony o budownictwie prowadzi link do strony o makijażu, ten link jest nic nie wart, bo „jest linkiem reklamowym” a nie linkiem „zobacz tam więcej”. Nie ma sensu dodawać takich linków!

Każde dodanie linku do strony jest traktowane przez Google jako potencjalne naruszenie zasady, że każdy Link do strony powinien być głosowaniem „nieautora strony” na tamtą stronę. Ale gdyby ta zasada była ścisła, to oznaczałoby, że Google blokuje jakąkolwiek reklamę. Na takie oskarżenie nawet Google nie może sobie pozwolić.

Granica pomiędzy działaniami, za które Google promuje a za które karze nie jest wyraźna. Jakkolwiek by to nie brzmiało, niedozwolone jest samodzielne umieszczanie linków do swojej strony na innych stronach, ale dozwolone są działania reklamowe.

Google ma problem, bo co w sytuacji, gdy ktoś doda Link do naszej strony bez naszej wiedzy? Czy karać nas za to? Oczywiście nie. Dlatego mechanizmy Google są tak skomplikowane i czasami tak nieskuteczne jednocześnie w wykrywaniu linkowego spamu.

Google potrafi jednak nieźle wykrywać takie sprawy jak: - dodanie wielu linków z tym samym opisem (ten sam=podobny) co jest normą w dodawaniu automatycznym i wynikiem lenistwa przy ręcznym dodawaniu linków - identyfikacji serwisów, które przyjmują linki za darmo.

Google już oficjalnie ogłosiło, że wyszukiwarka zaczyna ignorować linki z katalogów darmowych. Dokładnie, chodziło o katalogi niemoderowane (tu pamiętamy, że właśnie warunek oceny przez człowieka leży u podstaw algorytmu Google), ale jest oczywiste, że katalogi moderowane są płatne, bo czas pracy moderatora kosztuje.  Zdarzają się wyjątkowo katalogi moderowane i bezpłatne, ale są to z reguły katalogi młode, z których linki póki co są słabsze niż strony do których linki mają prowadzić.

Link może szkodzić. Nowe Wyzwania W Seo 350x
Stało się coś jeszcze bardzo istotnego. W USA w ostatnich latach wiele firm dostało od Google powiadomienie, że „ich strona będzie mogła wrócić do indeksu, jeżeli usunie swoje linki ze "złego towarzystwa"". Można tylko wyobrazić sobie panikę w firmie, która najpierw dodała automatem 100.000 linków na stronach, które umożliwiały to za darmo, a teraz musi prosić „ręcznie” 100.000 administratorów, żeby Ci, nic z tego nie mając, odnaleźli linki i je usuwali. Niby czemu Ci administratorzy mieliby na takie działania poświęcać swój czas?
Tym samym Google wysłało do rynku sygnał, że potrafi coraz lepiej rozpoznawać „śmieciarnie linków” a dodawanie linków do takich miejsc nie tylko nie pomaga, ale wręcz szkodzi.

Konkluzja.
Strona bez linków prowadzących do niej, dla Google nie istnieje. Tym samym taka strona nie pozyskuje klientów i jest tylko zbędnym kosztem zamiast generatorem przychodów.
Nie wolno już dodawać linków automatem, bo za takie linki strona spadnie w Google, zamiast podnieść swoją pozycję.
Nie ma już sensu dodawać linków do darmowych katalogów, bo jest to co najwyżej strata czasu.
Należy zadbać o linki do strony z jak największej liczby dobrych katalogów i dobrych stron. O tym, który katalog jest dobry można dowiedzieć się czytając fora tematyczne. " koniec cytatu e-info(...)

Najbardziej znane, podstawowe sposoby pozycjonowania - zrobione/robione na bieżąco:


a) przez e-mail rozsyłanie wiadomości z linkiem naszej strony ( jako zapytanie). Jak na początek zyskamy trochę użytkowników (posiadamy obecnie bazę 200 tysięcy e-maili firmowych przy zwrotach od 5 do 10%)... ale czego nie wolno robić, mianowicie spamić, nie wolno wysyłać do nie znanych osób maili, z treścią zapraszającą na daną stronę. Gdyż taki sposób jest traktowany jako spam. Zatem proponujemy zapytanie rozsyłane raz z jednego adresu e-mailowego za pomocą naszego systemu ERP może przynieść bardzo dobre wyniki. Na 4000 tysiące wysłanych e-maili, konkretnych odpowiedzi zwrotnych jest od 20 do 200 w zależności od branży.
b) dodanie do katalogów, jest chyba najbardziej pracochłonne, ale......po......jakimś czasie zyskamy efekty o które nam zresztą chodzi.
c) dodanie strony na różne top-listy, na których potem inni użytkownicy mogą głosować..
d) dobry sposób to wymiana linkami, przyciskami i banerami z innymi najróżniejszymi stronami - nacisk kładziemy na backlinks (linki w internecie kierujące do naszej witryny).
e) pisanie na różnych forach, można zrobić konto, jako nick można użyć adres strony np. www.adresmojejstrony.pl - ale dobrze jest mieć unikalną nazwę w domenie. Ułatwienie duże.
f) jako avatar zamiast jakiegoś obrazka, możesz wkleić na nim adres naszej strony, lub też w sygnaturze wkleić adres i baner witryny .
g) ulotki ogłoszeniowe – ogłoszenia drobne z adresem strony - gdziekolwiek będzie umieszczana wymaga opisu - zła nazwa domeny nie kojarząca się z usługami/produktami to kłopot, ale może to ma być budowanie nazwy-marki, to zrozumiemy. Marka to ciężka praca przez wiele lat.
h) reklama w TV, chyba najbardziej opłacalna, lecz bardzo kosztowna, na pewno wiele osób odwiedzi stronę www.
i) wykupić reklamę w jakiejś gazecie, też trochę kosztuje, ale może się opłacić (ważna jest branża – nie zawsze gazeta drukowana jest dobrym pomysłem). j) Gadu-gadu a dokładnie, wykupienie reklamy, dosyć kosztowne, ale też jedna z lepszych metod pozyskania użytkowników i oglądalności. Niekoniecznie adresowana docelowo, ale ważne jest, że każdy z nas ma znajomych i zawsze istnieje szansa polecenia nas...
k) tworzenie własnych tematów dyskusyjnych na forach lub utworzenie kategorii np. MOJAFIRMA na portalach społecznościowych typu FB, NK czy Twitter.

Usługa wzmocnienia - Amplifying:

- przejrzenie internetu (Samo przejrzenie internetu każdego dnia kosztuje nawet kilkaset złotych dziennie), monitoring połączony z oceną aktywności internautów (to już wydatek od 5 tys. zł miesięcznie). Usługa poszerzona o wpisywanie profesjonalnych komentarzy każdego miesiąca (cena każdorazowo negocjowana).
Amplifying (z angielskiego - wzmacniający). Profesjonalni amplifyier potrafi prowadzić wiarygodny dialog z potencjalnymi klientami, wykazuje się profesjonalną wiedzą na temat zachwalanego produktu. Zadaniem jest codzienne przeczesywanie forów internetowych, blogów, a nawet portali społecznościowych w poszukiwaniu wpisów niekorzystnych dla klientów. No i oczywiście błyskawiczne ripostowanie.

Ajp Sejm Sam ORG3PODSUMOWANIE
Moja standardowa usługa wykonania strony:
Na cenę strony i jej pozycjonowanie wpływa wiele zależności:
- zastosowana technologia w wykonaniu strony
- typografia – struktura witryny
- wielkość witryny internetowej
- oczekiwania, co do słów/fraz kluczowych
- ilość wybranych słów/fraz kluczowych
- konkurencji w internecie dla wybranych słów/fraz
- jakości witryn konkurencji

Powyższe jest przyczyną, że nie mamy ujednoliconego cennika pozycjonowania.

Ceny netto:
- analiza wstępna od 2500 zł
- etap pierwszy (stworzenie nowej witryny (od www standard po sklep lub portal) lub dostosowanie kodu istniejącej strony www) od 1800 zł
- etap drugi – pozycjonowanie od 500 zł miesięcznie**

Cena przykładowa netto dla witryny Standard (do 10 pozycji menu i 10 podstron):
Analiza wstępna: 2500 zł*
Serwer starter 50GB z 20 bazami SQL (1 rok50%): 300 zł plus koszt domeny
Utworzenie witryny z grafiką: 1800zł

* W analizie wstępnej uwzględniono szkolenie (6h) z zarządzania samodzielnego WWW. **Pozycjonowanie na życzenie.

Jestem otwarty na Państwa propozycje i zapraszam do kontaktu ze mną.

Pozdrawiam
Andrzej Pluta

Szukaj AP OPTYMALIZACJA procesu biznes, strony www, pozycjonowanie SEO, tworzenie stron, marketing, analiza