Optymalizacja synergii działań internetowych i marketingowych w biznesie.

Co znaczy „zduplikowana treść” ?

Google staje się coraz mądrzejszy i mądrzejszy. Może teraz wykrywać zduplikowane treści na stronie. Aby uniknąć tworzenia duplikatów treści, możesz użyć tagu „noindex” na swoich stronach. Jeśli Twoja witryna zawiera różne strony w dużej mierze o identycznej treści, warto użyć preferowanego adresu URL. (Nazywa się to „canonicalization” (PL: kanonizacją)).

Zduplikowana treść to problem w sieci. Google walczy z tym od lat i w najbliższym czasie nie zniknie. W niektórych przypadkach powielanie treści jest nawet zamierzone, na przykład gdy tworzysz stronę z wieloma wersjami tego samego fragmentu treści w różnych językach lub formatach. Jednak w większości przypadków zduplikowana treść jest niezamierzona, na przykład gdy tworzysz więcej niż jedną wersję tego samego artykułu, nie zdając sobie sprawy, że utworzyłeś identyczny fragment treści.

Jednym ze sposobów uniknięcia tego jest użycie robota indeksującego, takiego jak Copyscape lub Plagiarisma, do wyszukiwania duplikatów przed opublikowaniem nowego artykułu lub postu. Innym sposobem jest utworzenie unikalnych adresów URL dla każdej wersji treści, aby wyszukiwarki mogły je od siebie odróżnić.