Czy dla wyszukiwarki ma znaczenie otagowanie obrazów?

Obrazy wysyłają wyszukiwarkom ważne informacje dotyczące trafności przez nazwę pliku, tekst alternatywny, tytuł, opis i własność.

Obrazy to też świetny sposób na wyświetlenie treści przez wyszukiwarkę na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. Mogą pomóc Ci uzyskać dobrą pozycję w rankingu, a także służyć jako wezwanie do działania. Obrazy są jedną z najważniejszych części każdego postu lub artykułu. Im świeższe i unikalne tym więcej zyskują w algorytmach wyszukiwarki i jej SI (Sztucznej Inteligencji).

Zapoznaj się ze standardami Google! Jedna z głównych zasad brzmi: „twórz strony głównie dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek .”

Pamiętaj również, aby nie umieszczać ważnego tekstu w obrazach: należy unikać umieszczania tekstu w obrazach, zwłaszcza ważnych elementów tekstowych, takich jak nagłówki stron i elementy menu, ponieważ nie wszyscy użytkownicy mają do nich dostęp (a narzędzia do tłumaczenia stron nie będą działać na obrazach). Aby zapewnić maksymalny dostęp do treści, zachowaj tekst w HTML, staraj się wstawiać tekst alternatywny dla obrazów.

 

Opublikowane przez Andrzej Pluta

Praktyk biznesu i specjalista ds. marketingu. Wdrożeniowiec IT. Web master. Pozycjoner – SEO. Analityk procesów zarządczych. Copywriter, wizjoner i publicysta. Fotograf i Przewodnik Lokalny Google.