Optymalizacja synergii działań internetowych i marketingowych w biznesie.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to działania w wyszukiwarce internetowej służące zwiększeniu widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google. Najczęściej pozycjonowanie odbywa się na technikach nie w pełni zgodnymi ze standardami wyszukiwarek. AP Optymalizacja nie stosuje technik niezgodnych ze standardami i spamerskich. Pozycjonowanie stron lub sklepów www odbywa się często razem z działaniami SEO.

Pod pojęciem „SEO” (Search Engine Optimization) lub prościej „pozycjonowanie” kryją się takie działania, których celem jest wypromowanie danej witryny (na wybrane słowa/frazy kluczowe) w wyszukiwarce. Pozycjonowanie zdecydowanie wpływa na wzrost popularności naszej witryny a jego ostatecznym celem jest zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe (najlepiej na pierwszej stronie wyników wyszukiwani). Badania wykazują, że Internauci niezwykle rzadko szukają informacji poza pierwszą stroną wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie od dawna jest uważane za najbardziej skuteczny, ale także najtańszy sposób na pozyskanie dużej liczby klientów. Element bezpośrednio wpływający na pozycję danej witryny w wyszukiwarce jest to ilość linków do niej prowadzących.

Google widzi to mniej więcej tak: Jeśli bardzo wiele innych witryn internetowych odwołuje się do Twojej strony to oznacza, że jest ona wartościowa i warto więc ją promować poprzez ustawianie jej na wyższych pozycjach. Jeśli chcesz aby Twoja strona była wysoko w wyszukiwarce musisz zdobyć jak największą ilości wartościowych odnośników przychodzących.

Linki prowadzące do Twojej strony możesz zdobyć na wiele różnych sposobów. Zdecydowanie najlepszym i niezawodnym sposobem na ich pozyskanie jest samodzielne zamieszczanie wpisów linkujących do Twojej strony w np. blogach oraz w katalogach (określane też mianem Katalogów SEO).